۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
 خرید و فروش/ قیمت روز مفتول سیاه ، گالوانیزه و رابیتس

خرید و فروش/ قیمت روز مفتول سیاه ، گالوانیزه و رابیتس

مفتول سیاه (black annealed wire) نوعی سیم فلزی است که از فولاد گالوانیزه نشده تولید می‌شود.

مفتول سیاه چیست ؟

بازار: مفتول سیاه (black annealed wire) نوعی سیم فلزی است که از فولاد گالوانیزه نشده تولید می‌شود. همان‌طور که به مفتول گالوانیزه به سبب رنگ سفید و درخشش آن مفتول سفید گفته می‌شود، به این نوع سیم مفتول سیاه گفته می‌شود. قیمت مفتول سیاه به انواع این محصول بستگی دارد که برای خرید باید آن‌ها را در نظر گرفت .

سیم ۱.۵، سیم ۲.۵، سیم آرماتوربندی فابریک (بستن آرماتور)، سیم قالب بندی یا نجاری (بستن قالب) از انواع مفتول سیاه است که به آن مفتول پخته شده یا آنیل شده نیز گفته می‌شود .

این محصول به دو صورت کلاف و شاخه در بازار موجود است و نوع کلاف آن به سه دسته تقسیم می‌شود. در ادامه این مطلب بیش‌تر در خصوص انواع سیم آرماتوربندی بدانید و با قیمت های این نوع مفتول آشنا شوید ، جهت استعلام قیمت و یا دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان فروش فولادین تماس حاصل نمایید.

برای تولید مفتول سیاه به روش آنیل، میلگردهای کلاف ساده سایز ۵.۵ تا ۸ میلی‌متر توسط دستگاه کشش مفتول به صورت مفتول‌هایی با ضخامت ۱.۲ تا ۶ میلی‌متر در می‌آیند. سپس در کوره در حرارت ۸۰۰ تا ۹۰۰ درجه سانتی‌گراد و شرایط خلا پخته می‌شوند .

پس از آن فرآیند سرد شدن به آهستگی باید صورت گیرد. در این فرآیند، گرچه مفتول سیاه ماهیت شیمیایی خود را حفظ کرده اما از نظر خواص مکانیکی تغییر یافته و حالا بسیار انعطاف پذیرتر و نرم‌تر از قبل است که این ویژگی سبب کاربرد آن در صنایع بسیاری می‌شود.

برای استعلام قیمت مفتول سیاه (سیم آرماتوربندی) می توانید با کارشناسان فروش فولادین تماس حاصل نمایید : ۰۲۱۷۱۰۵۷۱۵۵

 خرید و فروش/ قیمت روز مفتول سیاه ، گالوانیزه و رابیتس

سیم مفتول (مفتول گالوانیزه) چیست ؟

مفتول گالوانیزه یا مفتول سفید که در زبان انگلیسی به galvanized wire گفته می‌شود از گالوانیزه شدن مفتول سیاه به دست می‌آید. گالوانیزه شدن فرآیندی است که طی آن سیم در برابر اکسید شدن، سایش، خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم می‌شود. در پایان گالوانیزاسیون مفتول آماده استفاده در هر نوع آب‌وهوایی می‌شود. این فرآیند به دو روش گالوانیزاسیون گرم و گالوانیزاسیون سرد صورت می‌گیرد. در این قسمت به توضیحاتی در خصوص این محصول و سیم اسکوپ سنگ می‌پردازیم. هم‌چنین در ادامه نکاتی در مورد قیمت مفتول گالوانیزه سفید، قیمت سیم رابیتس بندی فابریک ، خرید مفتول گالوانیزه و خرید سیم رابیتس بندی بیان می‌شود. لازم است یادآور شویم اسامی مفتول سفید، سیم گالوانیزه، سیم رابیتس بندی یا راویز کاری، سیم اسکوپ و حتی سیم مفتول گلخانه، کشاورزی و داربست انگور، همگی بر سیم مفتول دلالت دارند و تفاوت آنها در اندازه ضخامت مفتول(مفتول گالوانیزه ۳،۲،۴ و ...)، نوع گالوانیزه(سرد یا گرم)، کارخانه مفتول گالوانیزه(ایرانی یا چینی) و کاربرد آنهاست.

قیمت مفتول گالوانیزه

برای استعلام قیمت سیم مفتول گالوانیزه می توانید با کارشناسان فروش فولادین تماس حاصل نمایید و یا اطلاعات تماس خود را در صفحه نخست وبسایت ثبت نمایید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل نمایند .

تولید مفتول گالوانیزه سفید

در گالوانیزه کردن به روش گرم، فولادی که عاری از هرگونه زنگ‌زدگی است در حمام مذاب فلز روی غوطه‌ور می‌شود. در اثر واکنش بین روی و فلز، لایه‌ای از فلز روی، فولاد را می‌پوشاند. این کار باعث بالا بردن مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی می‌شود. در این روش ضخامت پوشش روی بیش‌تر بوده و در نتیجه مقاومت بیش‌تری در برابر رطوبت دارا است. به مفتول تولید شده با این روش مفتول گرم نیز گفته می‌شود. در تولید به روش سرد، با روش الکترولیز، فلز روی (zn) را بر سطح آن می‌پوشانند. ضخامت فلز روی در این روش کم‌تر است و باعث کم شدن مقاومت آن نسبت به گالوانیزه گرم است. نوع سرد این محصول چینی بوده و نسبت به نوع گرم که ایرانی بوده دارای کیفیت و قیمت پایین‌تری است. مفتول سفید در ضخامت‌های ۱.۲ الی ۴ میلی‌متر در شهر مفتول تولید می‌گردد. این محصول در تولید فنس ، توری گابیون ، توری مرغی و سیم خاردار خطی و حلقوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نهایت از تمام این محصولات جهت حصار کشی باغات و کشاورزی و هم‌چنین در صنعت ساختمان، قالب‌بندی و بسته‌بندی و صدها مورد دیگر استفاده می‌شود .

 خرید و فروش/ قیمت روز مفتول سیاه ، گالوانیزه و رابیتس

قیمت رابیتس

رابیتس یا راویز ساختمانی نوعی توری مشبک فلزی و فولادی می‌باشد که از انبساط، برش و کشیده شدن ورق فلزی گالوانیزه ساخته می‌شود. عواملی چون وزن، تعداد چشمه، ستون و ابعاد رابیتس بر قیمت راویز سقف یا قیمت رابیتس سقف پذیرایی و ساختمانی موثر هستند .

رابیتس که با نام راویز نیز در بازار شناخته می‌شود ، یکی از محصولات پرکاربرد فلزی است که در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول معمولا به منظور کارهای تزئینی در ساخت‌وساز استفاده می‌شود. در واقع راویز نوعی ورقه مشبک فلزی است که محصول پایه برای ساخت آن مفتول گالوانیزه گرم است. به منظور تولید این محصول، ورق گالوانیزه تحت کشش عرضی و پرس قرار می‌گیرد. در نهایت برش داده شده و به بازار عرضه می‌گردد. استفاده از این محصول در سقف‌های کاذب، گچ‎کاری، گچ‌بری، پوشاندن بتن سیمانی، ترمیم ترک‌های ساختمانی، دیوار و… استفاده می‌شود. در صورتی که رابیتس‌کاری به صورت صحیح انجام شود، مزایای زیادی به همراه دارد که مهم‌ترین آن، جلوگیری از ترک خوردگی و انفصال در کار است. در این بخش به طور کامل در مورد مشخصات خرید رابیتس ، خرید و فروش و قیمت این محصول صحبت می‌کنیم . رابیتس محصولی تولید شده از ورق گالوانیزه است که به‌ اشتباه راویز نیز گفته می‌شود. رابتیس در انواع مختلف ۹، ۱۱ و ۱۳ ستون با وزن‌های سنگین و سبک تولید می‌شود. قیمت رابیتس بر حسب نوع آن متفاوت است و برای خرید و فروش رابیتس باید به مشخصات آن توجه کرد .

برای استعلام قیمت رابیتس می توانید با کارشناسان فروش فولادین تماس حاصل نمایید .

Fuladin.com/ فولادین خرید آنلاین آهن آلات و صنایع مفتولی

۰۲۱-۷۱۰۵۷۱۵۵

کد خبر: ۲۱۴٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha