۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
شرکت های دانش بنیان در حوزه مقابله با کرونا سربلند هستند
رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

شرکت های دانش بنیان در حوزه مقابله با کرونا سربلند هستند

قادری، رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: کشوری که با شدیدترین تحریم ها مواجه است امروز توانسته تا در تولید دستگاه تنفس هوشمند به ظرفیت تولید بسیار خوبی برسد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، اسماعیل قادری فر گفت: شرکت های دانش بنیان و فعالین عرصه فناوری در کشور همگام با جهادگران عرصه سلامت در ایام شیوع ویروس کرونا عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دادند.

وی با اشاره به تقسیم بندی شرکت های دانش بنیان، توضیح داد: ستاد علمی مقابله با کرونا، از اسفند ماه سال گذشته در سه حوزه «پیشگیری» و «تشخیص» و «درمان» وارد عمل شد.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: در حوزه «پیشگیری» نیازهای کادر درمان و مردم، مانند ماسک‌ها و مواد شوینده مورد توجه قرار گرفتند و توسط شرکت‌ دانش بنیان به تولید رسیدند.

وی اضافه کرد: در هفته اول فروردین ماه ما قرارداد ساخت ماشین آلات تولید ماسک های n۹۵‌ توسط شرکت های دانش بنیان را منعقد کردیم و امروزه ظرفیت ماسک های سه لایه و n۹۵ به روزی نیم میلیون رسیده است.

اسماعیل قادری فر با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در حوزه تشخیص، توضیح داد: انواع کیت های تشخیصی در کمتر از سه هفته کاری در کشور تولید شدند و ظرفیت تولید کیت امروزه به حدود ۲۰۰ هزار کیت تشخیصی رسیده است.

وی اضافه کرد: شرکت های دانش بیان ایرانی در کنار تولید کیت های تشخیصی، در حوزه تولید تب سنج ورود کردند و امروزه دوربین های تب سنج حرارتی خوبی را تولید می کنند.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مصاحبه با رادیو اقتصاد تاکید داشت: در حوزه رفع نیازهای تشخیصی کرونا، شرکت های دانش بنیان عملکرد بسیار مطلوبی داشتند.

وی با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در حوزه «درمانِ» کرونا، توضیح داد: کشوری که با شدیدترین تحریم ها مواجه است امروز توانسته تا در تولید دستگاه تنفس هوشمند به ظرفیت تولید بسیار خوبی برسد.

اسماعیل قادری فر ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴۰ دستگاه تنفس هوشمند در کشور تولید می شود و تمام بیمارستان های ایرانی به این دستگاه مجهز شده اند.

وی با اشاره به این که انواع داروهای مصوب در وزارت بهداشت در کشور تولید می شوند، تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان تمام داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی را در داخل کشور تولید می کنند و برای ساخت واکسن در مرحله تحقیق و پژوهش هستند.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: ما یقین داریم که محققان و دانشمندان ایرانی در حوزه کشف واکسن و داروی درمانی کرونا موفقیت های خوبی را کسب خواهند کرد.

وی ادامه داد: جامعه ۵ هزارتایی شرکت های دانش بنیان و ۷ هزار استارتاپ حوزه فناوری در تلاش هستند که اقتصاد کشور را از نفت به سمت اقتصاد مبتنی بر نوآوری سوق دهند.

اسماعیل قادری فر تاکید داشت: توسعه اقتصاد دانش بنیان به عنوان شاه بیت اقتصاد مقاومتی و زیربنای جهش تولید، باید رنگ و بوی شایسته خودش را در سپهر اقتصادی ایران نمایان کند.

کد خبر: ۲۱٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha