۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
معرفی جدید ترین لوازم و تجهیزات شیرینی پزی ها و قنادی ها

معرفی جدید ترین لوازم و تجهیزات شیرینی پزی ها و قنادی ها

تجهیزات قنادی طیف بسیار گسترده ‌ای را در برگرفته ‌اند، هر یک از دستگاه‌ ها و تجهیزاتی که موجود می ‌باشد برای پخت انواع کیک و شیرینی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

به گزارش بازار، همان طور که می‌ دانیم کیک و شیرینی در بافت‌ های مختلف با ضخامت‌ های گوناگونی تهیه می‌شوند. انتخاب دستگاه قنادی و دیپازیتور شیرینی با توجه به نوع کیک و شیرینی خریداری می‌ شود. در صورتی که شما نیز یکی از آن دسته افرادی هستید که به دنبال راه اندازی کارگاه قنادی هستید باید علاوه بر آن که از تمامی دستگاه‌ ها و ابزارهای مورد نیاز در صنعت اطلاع داشته باشید، بتوانید بهترین خرید تجهیزات و وسایل کارگاه قنادی در اصفهان را انجام دهید.

اهمیت خرید تجهیزات و وسایل کارگاه قنادی 

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می‌ شود شما از تجهیزات قنادی با بالاترین کیفیت استفاده کنید. امروزه شاهد این امر هستیم که روز به روز خرید این تجهیزات تقاضای بسیار زیادی دارد؛ همین امر باعث شده است که تنوع تجهیزات در بازار بسیار زیاد شود. این دسته از تجهیزات را می‌ توان به عنوان ابزارهای کاربردی در نظر گرفت.

در صورتی که شما قصد دارید به صورت روزانه و مداوم از این دستگاه‌ها کار بکشید بهتر است به سراغ خرید دستگاه قنادی باکیفیت بروید. بدون شک می‌ دانیم قنادی هایی که از تجهیزات باکیفیت استفاده می‌کنند طول عمر بالاتری خواهند داشت.

علاوه بر این مورد ، کیفیت بالای تجهیزات به صورت مستقیم بر روی میزان کیفیت نهایی محصولات نیز تأثیر می‌ گذارد. در نتیجه توصیه می‌ شود در هنگام خرید تجهیزات و وسایل کارگاه قنادی خود نهایت دقت را به کار ببرید. علاوه بر این موارد در صورت استفاده از تجهیزات باکیفیت می‌ توانید سلامت مصرف کننده‌ های خود را نیز تأمین کنید.

معرفی جدید ترین لوازم و تجهیزات شیرینی پزی ها و قنادی ها

انواع تجهیزات قنادی و کاربردهای هرکدام

در ادامه برخی از اصلی‌ ترین تجهیزات و وسایل کارگاه قنادی را برای شما معرفی خواهیم کرد و در این راستا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

قبل از بررسی انواع تجهیزات به این نکته دقت داشته باشید که مقدار سرمایه لازم برای راه اندازی کارگاه قنادی نقش مهمی در انتخاب و خرید انواع وسایل کارگاه شما دارد.همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم در صورتی که شما اطلاعات کافی را در خصوص تجهیزات و وسایل کارگاه قنادی را داشته باشید می‌ توانید خرید هوشمندانه‌ تری نیز داشته باشید. برخی از مهم‌ ترین تجهیزات می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه برش کیک

امروزه کیک‌ هایی که ظاهر زیبا و شیکی دارند بیشتر توسط عموم مردم خریداری می‌شوند. یکی از دستگاه‌ هایی که در این راستا به شما کمک می‌کند دستگاه برش کیک می‌باشد، این دستگاه با کاربردهای بسیار فوق‌ العاده ی خود این توانایی را دارد تا برش‌ های دقیقی بر روی کیک صورت انجام دهد

معرفی جدید ترین لوازم و تجهیزات شیرینی پزی ها و قنادی ها

دستگاه برش کیک کاربرد بسیار زیادی در قنادی‌ها دارد. این دستگاه دارای مزیت‌ های بی شماری می‌ باشد؛ به عنوان مثال می‌ توان به عدم تغییر شکل کیک، عدم خرد شدن بافت کیک، عملکرد عالی و سرعت بالا اشاره کرد.

لازم به ذکر است شما برای آن که بتوانید ظاهر بهتری به کیک‌های خامه‌ای خود بدهید می‌توانید به سراغ خرید دستگاه کیک صاف کن نیز بروید.

  • فر قنادی

امروزه شما می‌ توانید انواع مختلفی از فر قنادی را در بازارهای داخلی خریداری کنید، این دستگاه در حقیقت اصلی‌ ترین دستگاه قنادی به شمار می‌رود. فر قنادی برای پخت شیرینی و کیک‌ های متنوعی کاربرد دارد، شما می‌توانید این دستگاه را در اندازه‌ ها و ابعاد مختلف خریداری کنید.

نکته جالب در خصوص این دستگاه قنادی می‌ توان به این اشاره کرد که می‌توانید با استفاده از آن انواع کلوچه ، بیسکویت و نان‌ های فانتزی را نیز پخت کنید. این موضوع نشان می‌دهد که شما برای استفاده از این دستگاه محدودیت خاصی ندارید.

  • دستگاه تارت

انواع دستگاه تارت اتوماتیک و دستی

از دیگر دستگاه‌ های ضروری در بین تجهیزات و وسایل کارگاه قنادی می‌ توان به دستگاه تارت اشاره کرد. در صورتی که شما با شیرینی‌ های تارت آشنایی کامل داشته باشید می‌دانید این شیرینی‌ ها در دسته شیرینی‌ های بین‌ المللی به شمار می‌ رود و امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است. دستگاه تارت با قابلیت‌ هایی که برای کاربران خود دارد می‌ تواند شیرینی‌ های لذیذی را تحویل دهد!

  • دستگاه خامه زن

از دیگر تجهیزات و وسایل کارگاه قنادی می‌ توان به دستگاه خامه زن اشاره کرد. یکی از مهم‌ ترین مراحل تولید در شیرینی و کیک‌ها تهیه خامه در آن می‌ باشد. امروزه استفاده از خامه‌ ها به صورت گسترده‌ ای در تمامی شیرینی‌ ها و کیک‌ ها مشاهده می‌ شود. کاربرد این دستگاه در حقیقت فشرد سازی، حجیم سازی و تولید خامه قنادی است.

کار با این دستگاه به هیچ عنوان سخت نمی‌باشد و تمامی افراد به راحتی می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. در صورتی که شما قصد دارید خامه تولید شده بر روی کیک به صورت منظم پخش شود و ظاهر زیبایی به کیک دهد می‌توانید از دستگاه کیک صاف کن استفاده کنید.

  • دستگاه خمیرگیر

یکی از دستگاه‌ هایی که در تمامی کارگاه‌ های قنادی مشاهده می‌ شود دستگاه خمیرگیر می‌ باشد. افراد با استفاده از این دستگاه می‌ توانند انواع خمیر شیرینی را تولید کنند. امروزه شما می‌ توانید این دستگاه را در تنوع بالایی خریداری کنید که دارای ظرفیت‌ های متفاوتی می‌ باشند.

در داخل این دستگاه تیغه‌ هایی را مشاهده خواهید کرد که برای ترکیب مواد شیرینی پزی کاربرد دارند. این دستگاه می‌ تواند سرعت شما را در تولید انواع شیرینی و نان افزایش دهد.

  • دستگاه خمیر پهن کن

بعد از آن که چانه گیری خمیر تمام شد نوبت به پهن کردن آن می‌ رسد! برای آن که شما بتوانید شیرینی‌ های متنوع اعم از شیرینی ناپلئونی و یا باقلوا را تهیه کنید باید خمیر آن‌ها را با ضخامت‌ های بسیار نازک پهن کنید. بدون شک می‌ دانیم که نحوه پهن کردن خمیر شیرینی و ضخامت مناسب خمیر در کیفیت نهایی نقش بسزایی دارد.

با استفاده از این دستگاه کاربردی شما می‌ توانید خمیر شیرینی را به صورت یکنواخت با ضخامت مورد نظر خود برش زده و صاف کنید. یکی از اصلی‌ ترین مزیت‌ های این دستگاه این است که ابعاد و اندازه‌های خمیرهای پهن شده بسیار دقیق صورت می‌گیرد، این امر باعث می‌شود که کیفیت پخت شیرینی‌ ها افزایش پیدا کند.

معرفی لوازم و ابزارآلات مورد نیاز شیرینی پزی

دیگر تجهیزات قنادی و شیرینی پزی

از دیگر تجهیزات و وسایل کارگاه قنادی که در تمامی قنادی‌ ها مشاهده می‌ شود می توان به دستگاه آلمانی زن ، دستگاه دونات زنی ، دستگاه کیک صاف کن و غیره اشاره کرد که در ادامه به بررسی مشخصات و یژگی های آن خواهیم پرداخت.

  • دستگاه وردنه زن

شما می‌ توانید وردنه زن را در دو مدل نوار دار (با تسمه برزنتی) و بدون نوار خریداری کنید. این وسیله قنادی به شما کمک می‌کند تا در هر ساعت ۷۵۰ عدد چانهٔ آماده شده را در پخت شیرینی پهن کنید.

  • دستگاه الک آرد

از دیگر تجهیزات قنادی در اصفهان می‌ توان به دستگاه الک آرد اشاره کرد. با استفاده از این دستگاه علاوه بر آن که سرعت فرایند تخمیر خمیر شیرینی را افزایش داده‌اید، بلکه کیفیت شیرینی‌های خود را نیز افزایش داده‌اید و سبب ماندگاری بیشتر آن‌ها شده‌اید.

  • دستگاه رول کن

یکی از اصلی‌ ترین وسایل نانوایی می‌ توان به دستگاه رول کن اشاره کرد. این دستگاه برای فرم دهی خمیر برای تهیه انواع نان شیرینی و نان فانتزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرعت این دستگاه ۱۲۰ عدد در ثانیه به طول ۶۰ سانتی متر است.

  • دستگاه دونات زنی و پخت پیراشکی

دستگاه دونات زنی و پخت پیراشکی وسیله‌ ای است که با استفاده از آن پیراشکی‌ های مختلفی تهیه می‌شود. این دستگاه قادر است ۱۰۰عدد پیراشکی و دونات را در ساعت تولید کند. لازم به ذکر است شما می‌توانید در کنار این دستگاه دستگاهی به نام گرمخانه پیراشکی را نیز خریداری کنید تا بتوانید پیراشکی‌ها دونات‌های خود را در آن داغ و تازه نگه دارید.

  • همزن

معرفی جدید ترین لوازم و تجهیزات شیرینی پزی ها و قنادی ها

همزن‌ ها یکی از جایگزین‌ ها برای دستگاه خمیر گیر به شمار می‌ روند. این دستگاه باید با توجه به توان تولید قنادی و نانوایی انتخاب شود. کاربرد اصلی این دستگاه ترکیب کردن مواد مختلف می‌باشد.

  • قالب

برای پخت شیرینی های مختلف شما نیازمند به قالب‌ های متنوع خواهید بود. یکی از مهم‌ ترین تجهیزات و وسایل کارگاه قنادی در اصفهان قالب‌ ها هستند.این قالب‌ها هستند که شکل اصلی محصول را مشخص می‌کنند، همین امر نیز باعث شده است که نقش مهم و تعیین کننده‌ای در پخت شیرینی داشته باشند.

ممنون که تا انتهای این مطلب با کیانی ماشین و سایت تحلیل بازار همراه بودید. سعی داشتیم در این مطلب به بررسی به روز ترین و البته مورد نیاز ترین لوازم و تجهیزات برای کارگاه قنادی و شیرینی پزی شما بپردازیم. جهت راهنمایی و مشاوره بیشتر می توانید با مراجعه به سایت کیانی ماشین جهت ارتباط با تیم پشتیبانی و فروش و بررسی موارد بیشتر هماهنگ شوید.

کد خبر: ۲۱۰٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha