۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
بهترین درمان شقاق را از نظر متخصصین بخوانید!

بهترین درمان شقاق را از نظر متخصصین بخوانید!

اگر به دنبال راهی برای درمان شقاق با کمترین درد و با دوران نقاهت کوتاه هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا بهترین روش درمانی را بشناسید.

به گزارش بازار، اگر به دنبال راهی برای درمان شقاق با کمترین درد و با دوران نقاهت کوتاه هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا بهترین روش درمانی را بشناسید. احتمالا روش های درمانی مختلفی را مانند استفاده از پماد آنتی فیشر امتحان کرده‌اید اما آن طور که مایل بودید درمان نشدید. پیشنهاد ما به شما عمل لیزر شقاق است. استفاده از لیزر برای درمان شقاق روشی هست که پزشکان برای درمان شقاق توصیه می‌کنند. زیرا درمان شقاق با لیزر بسیار ساده تر و بی دردسر تر از دیگر روش های درمانی می‌باشد.

شقاق یا شکاف مقعدی چیست؟

در پاسخ به اینکه شقاق چیست؟ باید گفت : شقاق یا فیشر ( شکاف یا ترک مقعدی، زخم مقعدی، خراش یا پارگی مقعد) به شکاف ها یا ترک هایی گفته می شود که در داخل کانال مقعد یا اطراف مقعد ایجاد می شود و عموما به دلیل موارد زیر به وجود می آید:

  • یبوست و اسهال مزمن و طولانی مدت
  • رابطه مقعدی
  • ورود اجسام خارجی به مقعد
  • بارداری و زایمان
  • بی تحرکی
  • تنگی کانال مقعدی
  • خاراندن بیش از حد مقعد
  • خشک کردن مقعد با دستمال های زبر
  • بیماری کرون
  • سرطان روده
  • بیماری های عفونتی و مقاربتی

بهترین درمان شقاق را از نظر متخصصین بخوانید!

علائم بیماری شقاق

بیماری شقاق (فیشر) یک سری مشخصه های واضح دارد که با مشاهده هرکدام بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید برخی از این مشخصات به شرح زیر می باشند:

  • درد و خونریزی مقعدی
  • ایجاد برآمدگی و گوشت اضافه در اطراف مقعد
  • احساس سوزش و خارش در اطراف مقعد
  • درد در هنگام دفع، ادرار و سرفه کردن
  • مشاهده خراش یا ترک در اطراف مقعد

چگونه با استفاده از لیزر می‌توان شقاق را درمان کرد؟

درمان شقاق با لیزر در یک جلسه بدون نیاز به بیهوشی، به صورت سرپایی و با حداقل درد و خونریزی می باشد. در این روش درمانی با استفاده از اشعه لیزر و پرتو های عمود در یک راستا، بافت های آسیب دیده را می سوزانند و بافت های های سالم اطراف عارضه را ترمیم می کنند. بعد از جراحی نیاز به پاسنمان داخلی و بخیه نیز نمی باشد.

بهترین درمان شقاق را از نظر متخصصین بخوانید!

بهترین روش درمانی لیزر شقاق کدام است؟

بر اساس تجربیات بیماران درمان شقاق با استفاده از لیزر بهترین روش درمانی شقاق می باشد. زیرا گزارشات نشان می دهد پس از جراحی با لیزر درد و التهاب بیماران، تا درصد قابل توجهی کاهش یافته است. همچنین بیمارانی که شقاق را با لیزر درمان کرده اند، عود بیماری پس از جراحی را گزارش نکرده اند.

چرا برخی از افراد بیشتر دچار بیماری شقاق می‌شوند؟

همانطور که قبل تر به آن اشاره کردیم یکی از عواملی که در بروز بیماری شقاق نقش موثر و مهمی دارد ابتلا به یبوست مزمن است. در اثر یبوست مزمن بافت کانال مقعدی بیش از حد کشیده می‌شود و با ایجاد شکاف هایی در این ناحیه علائم ناراحت کننده ایی از جمله خونریزی، سوزش و خارش شدید مقعد و همچنین احساس درد را در فرد مبتلا به وجود می‌آورد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که افرادی که عضله اسفنکتر سفت تر را دارند بیشتر در معرض این عارضه قرار می‌گیرند.

مزایای لیزر شقاق

عمل شقاق با لیزر مزایای زیادی نسبت به جراحی سنتی دارد و به همین دلیل است که اکثر پزشکان این روش را توصیه می کنند. در ادامه این مزایا را به صورت کامل برایتان شرح خواهیم داد:

  1. مدت زمان کوتاه جراحی (کمتر از ۳۰ دقیقه)
  2. بدون نیاز به بیهوشی
  3. بدون نیاز به پانسمان داخلی و خارجی
  4. تقریبا بدون درد و خونریزی
  5. دوران نقاهت کوتاه
  6. عدم ابتلا به بیماری های عفونی مانند هپاتیت
  7. عدم امکان ابتلا به بیماری هایی مانند آمبولی
  8. امکان بازگشتن به سر کار از روز بعد
  9. عدم نیاز به بیهوشی عمومی و بستری
  10. انجام جراحی در مطب و عدم نیاز به حضور در بیمارستان

"لیزر شقاق روشی شگفت انگیز و جدید می باشد که توجه تمام پزشکان را جلب کرده است. به کمک لیزر شما در کمتر از ۳۰ دقیقه با  بی حسی موضعی و با حداقل درد و خونریزی درمان می شود."

مراقبت های بعد از لیزر شقاق

در مقایسه با جراحی سنتی، لیزر نیاز به مراقبت های خاصی ندارد. به بیماران پس از لیزر توصیه می‌شود که  محل زخم را استریل و تمیز نگه داشته، در لگن آب گرم نشسته و غذاهای پر فیبر مصرف کنند و از یبوست جلوگیری کنند. همچنین در روزهای اول پس از درمان، باید از ورزش های سنگین نیزخودداری شود.

پآیا بعد از لیزر شقاق احتمال عود مجدد بیماری وجود دارد؟

در صورتی که مراقبت های ذکر شده رعایت شود و در هنگام دفع به مقعد فشار وارد نشود. احتمال عود بیماری نزدیک به صفر است. ولی اگر مراقبت ها رعایت نشود و به یبوست مبتلا شوید امکان عود مجدد بیماری وجود دارد.

کلینیک لیزر شفا بهترین مرکز درمان شقاق با لیزر

کلینینک لیزر شفا، با مدیریت دکتر داود تاج بخش جزء یکی از بهترین کلینیک های واقع در تهران می باشد که با انجام بیش از ۲۰ هزار عمل موفق توانسته رضایت بسیاری از بیماران جلب کند و همچنین باعث کسب تجربه بالا توسط پزشکان شده است.

بهترین درمان شقاق را از نظر متخصصین بخوانید!

در این کلینیک الویت بر آن است که بیمار با درمان های خانگی و دارویی بهبود پیدا کند و در صورت عدم پاسخگویی درمان با لیزر پیشنهاد می شود. در حال حاضر، یکی از تخصصی ترین کلینیک های موجود در تهران کلینیک لیزر شفا می باشد که با بهترین کادر کار آموخته آقا و خانم درمان آبسه مقعد را با لیزر پیشرفته CO۲ بر روی بیمار به بهترین نحو انجام می دهند .

برای گرفتن وقت قبلی و اطلاعات بیشتر راجع به لیزر شقاق یا هزینه آن، حتما با شماره های ۰۲۱۲۲۳۶۱۰۷۱ و ۰۲۱۲۲۳۶۱۰۷۲ تماس بگیرید.

کد خبر: ۲۰۷٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha