۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
«تغییر کاربری» مزارع مازندران را تهدید می‌کند
در گفتگو با بازار؛

«تغییر کاربری» مزارع مازندران را تهدید می‌کند

ساری- ناصرالسادات، سرمایه گذار بخش کشاورزی در مازندران، تغییر کاربری و استفاده از سموم تقلبی را تهدیدی فراروی مزارع استان دانست.

محمدناصر السادات در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که مازندران قطب تولیدات کشاورزی محسوب می شود اما خرده مالکی از موانع فراروی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است، افزود: باید برای توسعه سرمایه گذاری اراضی استان یکپارچه شود تا از نظر اقتصادی توجیه پذیر باشد.

وی حمایت بانک‌ها و بنگاه‌ها را برای توسعه و تشویق سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی ضروری دانست و خواستار اعطای تسیلات ارزان قمیت و کم بهره به کشاورزان شد.

ناصرالسادات استفاده از بذرهای نامرغوب و گواهی نشده و سموم تقلبی را تهدیدی فراروی کشاورزی استان دانست و گفت: همچنین تغییر کاربری در اراضی نگران کننده است.

این فعال بخش خصوصی با تاکید بر رفع موانع فراروی تولید محصولات کشاورزی از سوی متولیان امر یادآور شد: در حال حاضر بیوتوریسم در مازندران به شدت در معرض تهدید قرار دارد و باید موانع موجود رفع شود.

وی بر لزوم توسعه آبیاری نوین در مزارع مازندران تاکید کرد و گفت: مازندران همانند گلخانه طبیعی است که می تواند همانند صادرات نفت برای کشور ارزآوری و درآمد داشته باشد.

کد خبر: ۲۰۶٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha