۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
عرضه داروهای گیاهی ایرانی با نام خارجی در کشور

عرضه داروهای گیاهی ایرانی با نام خارجی در کشور

نایب رئیس اتحادیه عطار و سقط فروشان تهران گفت: ضعف در بسته بندی مناسب، باعث خروج داروهای گیاهی ایرانی به صورت فله به خارج از کشور و ورود دوباره با بسته بندی و نام تجاری خارجی شده است.

به گزارش بازار، مجید نعمتی گفت: اتحادیه عطار و سقط فروشان تهران دارای ۱۵ رسته مختلف صنفی است. تاکنون بیش از ۱۲ هزار درخواست عضویت در این اتحادیه به ثبت رسیده که ۴ هزار و ۲۰۰ عضو فعال اند و ۷۵۰ درخواست صدور مجوز جدید هم داریم.

او گفت: هدف اصلی این اتحادیه تبدیل شدن به اولین اتحادیه بدون کاغذ کشور است که زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به این هدف در حال اجرایی شدن است.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای جذب اعضا و صدور مجوز فعالیت نداریم، گفت: کمترین زمان صدور مجوز ۵ روز کاری بوده که یک رکورد محسوب می‌شود.

نعمتی گفت: هر واحد دارای شرایط مورد نظر اتحادیه می‌تواند درخواست مجوز بدهد و در صورت نداشتن مشکل با این اتحادیه و بهداشت، در کمترین زمان ممکن مجوز فعالیت خود را دریافت می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه عطار و سقط فروشان تهران گفت: بر اساس برآوردها هم اکنون ۸ هزار واحد صنفی زیرمجموعه این اتحادیه مشغول به فعالیت هستند که ۵ هزار واحد به اتحادیه مراجعه و جواز کسب دریافت کرده اند و مابقی هنوز دریافت نکرده اند.

او گفت: طبق قانون، الزامی به آموزش اعضا نیست، اما در این زمینه اتحادیه کارهای خوبی انجام داده است.

نعمتی بسته بندی ضعیف داخلی را یکی از مشکلات این صنف عنوان کرد و افزود: متاسفانه برخی کشورهای همسایه محصولات کشورمان را بصورت فله خریداری کرده و پس از بسته بندی با نام تجاری خودشان دوباره وارد کشور کرده و به قیمت‌های بالاتر به فروش می‌رسانند.

وی افزود: بازرسان این اتحادیه نظارت کامل بر فروش قرص‌های غیرمجاز دارند و در صورت مشاهده با آن برخورد می‌شود که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۶ واحد متخلف شناسایی و پلمب شده است.

کد خبر: ۲۰۰٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha