۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری چینی‌ها برای توسعه بنادر و پروژه‌های اقتصادی اهمیت دارد
نماینده مردم تهران در مجلس:

بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری چینی‌ها برای توسعه بنادر و پروژه‌های اقتصادی اهمیت دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: چینی ها می توانند در اجرای پروژه های کریدورشمال-جنوب، نفت و گاز، توسعه بنادر و غیره در کشورمان سرمایه گذاری کنند که این امر ویژگی مهمی بشمار می رود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدعلی یزدی خواه، در رابطه با اهمیت تسریع در مسیر اجرای سند همکاری ۲۵ ساله میان ایران و چین، گفت: رویکرد کشورمان در حال حاضر مبتنی بر سیاست آسیامحوری است از این رو توسعه همه جانبه روابط با کشوری مانند چین دارای اهمیت ویژه ای است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تبیین همکاری های بلندمدت نوعی استراتژی محسوب می شود، اظهار کرد: چینی ها می توانند در اجرای پروژه های کریدورشمال-جنوب، نفت و گاز، توسعه بنادر و غیره سرمایه گذاری کنند که این امر ویژگی مهمی بشمار می رود.

وی با اشاره به اینکه خلیج فارس هاب انرژی دنیا تلقی می شود، ادامه داد: بنابراین چینی ها به دلیل توسعه یافتگی نیاز به انرژی بیشتر دارند از این رو همکاری آنها با کشورمان می تواند موجب ارزآوری و همچنین اقدامات توسعه ای شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نباید فراموش کرد تعمیق همکاری های اقتصادی به توسعه همکاری های سیاسی و غیره نیز کمک می کند، افزود: امروزه چین به عنوان اقتصاد نوظهور دنیا بشمار می‌رود و این مهم در حالیست که ایران نیز قدرت منطقه‌ای است لذا همکاری های مشترک دو کشور می تواند به ایجاد ثبات و امنیت در منطقه نیز کمک کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سفر آتی رییس جمهور کشورمان به چین مقدمات اجرایی شدن سند همکاری ۲۵ ساله فراهم شود تا شاهد بروز و ظهور هر چه سریع تر دستاوردهای این امر باشیم.

کد خبر: ۲۰۰٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha