۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
لزوم بررسی مشکلات صنعت در دانشگاه ها| تحقیقات هدفمند شود
رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان:

لزوم بررسی مشکلات صنعت در دانشگاه ها| تحقیقات هدفمند شود

رفسنجان- رنجبر کریمی، رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت، گفت: تحقیقات دانشگاهی باید هدفمند شده و مشکلات صنعت را مورد بررسی قرار دهد.

رضا رنجبر کریمی در گفتگو با خبرنگار بازار لازمه ایجاد تحول در اقتصاد دانش بنیان را تقویت رابطه دانشگاه و صنعت دانست و اظهار کرد: تقویت این رابطه با شعار محقق نمی شود؛ در این زمینه نیاز است اساتید و دانشجویان پای کار باشند و در وهله اول مشکلات و مسائل صنعت را شناسایی کنند و در آزمایشگاه ها و کارگاه ها راهکارهای خلاقانه برای حل آنها پیشنهاد دهند.

وی ادامه داد: صنعت هم بر این اساس می تواند بهره وری خود را بیشتر کند و در نهایت منجر به تولید ثروت می شود.

رنجبر کریمی گفت: یکی از مشکلات دانشگاه ها این است که تحقیقات دانشگاهی هدفمند و موضوع محور نیست. معمولا موضوعاتی برای رساله ها و پایان نامه ها تعریف می شود که در راستای حل مشکلات نیست.

رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان عنوان کرد: اگر بتوانیم موضوعات رساله های دکترا و پایان نامه های کارشناسی ارشد را هدفمند کرده و آنها را در راستای حل مشکلات پیش ببریم مسلما دانشجویان می توانند در این راستا حرکت کنند.

وی گفت: ایده های ناب در دل ارتباط دانشگاه با صنعت شکل می گیرد که این ایده بعد از طی مراحل رشد می تواند منجر به ایجاد شرکت های دانش بنیان و تولید محصول شود.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha