۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
تداوم سیگنال کاهشی قیمت آهن

تداوم سیگنال کاهشی قیمت آهن

روند اصلاح قیمت آهن‌آلات با نزدیک شدن به پایان هفته در مسیر اصلاح تثبیت شد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، روند اصلاح قیمت آهن‌آلات با نزدیک شدن به پایان هفته در مسیر اصلاح تثبیت شد؛ به این صورت که تقریبا در کلیه زیرمجموعه‌های بازار قیمت‌ها کاهش یافت و برخی از مبادی فروش هم بدون تغییر قیمت محصولات خود را عرضه کردند.

نرخ دلار نیز بین کانال ۳۹ هزار و ۴۰ هزار تومانی در رفت و برگشت بود به طوری که هر دلار در بازار آزاد، پایان روز گذشته حدود ۴۰ هزار و ۴۱۰ تومان مبادله شد.

بررسی نوسان نرخ روز آهن آلات
از ابتدای هفته شاهد کاهش کیلویی ۵۰۰ الی هزار تومانی در بازار میلگرد آجدار هستیم؛ به طوری که کف قیمت میلگرد آجدار به کانال ۱۸ هزار تومانی وارد شد؛ بر همین اساس روز گذشته نیز قیمت میلگرد حدود ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان اصلاح شد.

قیمت روز پروفیل در عمده کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما کاهش ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومانی هم در چند کارخانه مشهود بود؛ به همین ترتیب قیمت انواع لوله‌های مبلی، داربستی، گازی و ... نیز بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

نرخ روز نبشی و ناودانی ایرانی و اروپایی نیز همسو با فضای کلی بازار در مسیر اصلاح قرار داشت، بر همین اساس حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش قیمت گزارش شد و شمار زیادی نیز تغییر قیمت نداشتند.

قیمت تیرآهن شاخه‌ای بین ۲۰ الی ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و چند بنگاه نیز تغییر قیمت نداشتند؛ قیمت ورق آهن نیز عمدتا با کاهش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی همراه بود. انواع ورق سرد نیز روند کاهشی داشت به این صورت که کاهش ۱۰۰ تومانی در ورق گالوانیزه اعلام شد؛ قیمت ورق روغنی کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی داشت و ورق رنگی هم با کاهش ۳۰۰ تومانی همراه بود.

آنطور که از اوضاع بازار برمی‌آید روند اصلاح قیمت آهن امروز نیز ادامه‌دار است و گویا هدف کوتاه همگرایی بازار میلگرد روی عدد ۱۸ هزار تومان است. اما با این حال تقاضا در بازار آزاد چندان چشمگیر نیست و خصوصی‌ها با اعمال تخفیفات به فروش محصولات فولادی خود اقدام می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی است که عرضه محصولات فولادی در بورس کالا در پایان هفته حدود ۲۶۴ هزار و ۶۷۵ تن برآورد شده است که شامل محصولاتی اعم از میلگرد، نبشی، ناودانی، تیرآهن و تختال SM ست.

از این میزان حدود ۱۹۹ هزار و ۳۲۸ تن به میلگرد اختصاص دارد که نرخ پایه آن ۱۷ هزار و ۸۵۳ تومان در نظر گرفته شده است که بیانگر کاهش ۰/۸ درصدی نرخ پایه این محصول در مقایسه با آخرین عرضه است.

حدود ۱۳ هزار و ۲۲۱ تن نیز تیرآهن عرضه می‌شود که نرخ پایه این محصول نیز ۱۷ هزار و ۹۷۹ تومان برآورد شده گویا در مقایسه با عرضه هفته گذشته افزایش ۲ درصدی داشته است.

گفتنی است میزان معاملات شمش در بورس کالا با نرخ بالا و به طور هیجانی و فرمول تعیین قیمت میلگرد، مانع از کاهش قیمت پایه در بورس کالا شده، به همین جهت ممکن است در عرضه امروز جز عرضه‌های اعتباری، در بخش مقاطع طویل معاملات چشمگیری را مشاهده نکنیم.

کد خبر: ۱۹۸٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha