۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
پلیس اقتصادی با زمین خواری در شهرک های صنعتی گلستان برخورد می کند
رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان:

پلیس اقتصادی با زمین خواری در شهرک های صنعتی گلستان برخورد می کند

گرگان- پهلوانی نسب، رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت:با افرادیکه به نام تولیدکننده زمین شهرک صنعتی را در اختیار دارند اما برای ایجاد واحد صنعتی اقدامی نکردند تحت عنوان زمین خوار برخورد می شود.

سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با آن دسته از افرادی که به نام تولیدکننده زمین شهرک صنعتی را در اختیار دارند و برای ایجاد واحد تولیدی اقدامی نکردند تحت عنوان زمین خوار برخورد می شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان افزود: یک سری هماهنگی هایی با دستگاه قضایی و شرکت شهرک های صنعتی استان انجام شده و اخبار و اطلاعاتی در این حوزه به ما رسیده و با متخلفان بخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کشف و شناسایی زمین خواری در اولویت جرائم اقتصادی استان است، گفت: ۵۳ فقره پرونده زمین خواری با مساحت بیش از یک میلیون متر مربع در گلستان کشف شده است.

پهلوانی نسب اضافه کرد: زمین خواری و احتکار در اولویت اول و دوم جرائم و مفاسد اقتصادی استان قرار دارد و اولویت سوم ما در سال جاری موضوع فرار مالیاتی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان افزود: ارزش کل پرونده های جرائم و مفاسد اقتصادی استان بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷۵۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت ۲۱۴ متهم دستگیر شدند و در مجموع ۱۹۷ پرونده تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به کشف ۵۳ فقره پرونده زمین خواری در هشت ماهه ابتدای سال جاری، بیان کرد: ارزش کل پرونده‌های زمین خواری که طی این مدت در استان کشف شده، هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته هزار و ۸۰۰ درصد افزایش داشته است.

پهلوانی نسب اضافه کرد: مساحت این اراضی بالغ بر یک میلیون متر مربع بوده که این میزان مساحت، افزایش ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی افزود: در نیمه ابتدای سال یک فقره زمین خواری به متراژ ۲۱۹ هزار و ۹۰۰ متر مربع به ارزش چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در شهرستان بندر گز کشف شد.

وی همچنین از کشف ۵۲ هزار و ۸۸۴ متر مربع زمین خواری به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در گنبد کاووس و کشف ۲۱۰ هزار متر

پهلوانی نسب در خصوص فرار مالیاتی، گفت: علیرغم اینکه سال گذشته در خصوص فرار مالیاتی هیچ پرونده ای تشکیل نشده بود، در سال جاری دو فقره پرونده به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تشکیل شد.

وی در خصوص یکی از پرونده های فرار مالیاتی که مربوط به یک پیمانکار پروژه های ساختمانی در گرگان بود، توضیح داد: این فرد با توجه به گردش مالی بالایی که داشت هیچ‌گونه مالیاتی پرداخت نکرده بود که پس استعلام، مشخص شد از بدهکاران مالیاتی در سال های گذشته است.

وی تصریح کرد: بیشترین کشفیات این حوزه شامل سوخت و فرآورده های نفتی، مواد غذایی خارجی، لوازم آرایشی و بهداشتی، برنج، سیگار و چوب آلات جنگلی بوده که در جریان اجرای هفت طرح سراسری در استان کشف شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان در خصوص قاچاق فرآورده های نفتی گفت: علیرغم اینکه گلستان در حوزه سوخت بستری ندارد اما در سال های اخیر سرنخ هایی در این حوزه پیدا شده است که باعث قاچاق سوخت از استان به کشور های همسایه می شود.

پهلوانی نسب به پرونده ای اشاره کرد که در یکی از شهرهای غربی استان بیش از ۴۰ میلیون لیتر سوخت با اسناد جعلی قاچاق شده است و اذعان کرد که این مورد یکی از پرونده هایی است که می تواند گلوگاه های فساد را در کل کشور شناسایی کند.

کد خبر: ۱۹۵٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha