۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
نرخ بیکاری استان زنجان ۸ درصد است
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان:

نرخ بیکاری استان زنجان ۸ درصد است

زنجان-مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان، نرخ بیکاری استان زنجان را هشت درصد اعلام کرد و گفت: استان زنجان  با استان سمنان به طور مشترک جایگاه دوم در سطح کشور را دارد. 

سید ابوالفضل عباسچیان در گفتگو با خبرنگار بازار،گفت: طبق آمار مرکز آمار ایران و نتایج طرح آمار گیری نیروی  کار در سال گذشته مشارکت اقتصادی استان زنجان برای جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر ۴۹.۱ درصدی رتبه اول بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی در کشور است. 

وی  نرخ بیکاری استان زنجان را هشت درصد اعلام کرد و گفت: استان زنجان  با استان سمنان به طور مشترک جایگاه دوم در سطح کشور را دارد. 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان،گفت: در سال گذشته و در جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر، سهم بخش کشاورزی از اشتغال نیروی کار استان ۳۴ درصد،سهم بخش صنعت ۳۰.۷ درصد و سهم بخش خدمات ۳۵.۳ درصد است. 

عباسچیان تاکید کرد: میزان تولید ناخالص داخلی استان بدون نفت در سال گذشته برابر ۱۵۴ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته ۲۰.۸درصد رشد داشته است که از این حیث در جایگاه ۲۲ ام کشور قرار داشته است.  

وی افزود: همچنین سرانه تولید ناخالص داخلی بدون نفت استان در سال ۹۵ برابر با ۱۴۵ هزار و ۷۴۴ ریال بوده که در مقاسیه با سال قبل ۱۹.۸ درصد رشد داشته است و از این نظر در جایگاه ۱۴ ام در میان ۳۱ استان کشور قرار داشته است. 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان،ابراز کرد: همچنین رقم درامد سرانه استان با نفت معادل ۱۴۶هزار و ۲۱۴ ریال است که از این حیث در بین استان های کشور در رتبه ۱۹ ام قرار دارد. 

کد خبر: ۱۹٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha