۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
واردات مرز میلک از افغانستان صفر است
مدیر کل حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان:

واردات مرز میلک از افغانستان صفر است

زاهدان- کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، گفت: در حال حاضر هیچ کالایی از طریق مرز میلک و ازسوی افغانستان وارد کشور نمی شود.

ایوب کرد در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل مصرف کننده بودن افغانستان، هیچ وارداتی از مرز افغانستان انجام نمی شود اما صادرات محصول از سوی ما به این کشور از رونق خوبی برخوردار است و گاز مایع، هیدروکربن، بنزین، گازوئیل و مواد غذایی از زمره کالاهایی صادراتی هستند که در سال جاری از مرز میلک به افغانستان صادر شده اند.

مدیر کل راهدارای و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، گفت: در سال جاری ۲میلیون ۷۷۹هزار و ۹۱۲ تن کالا از طریق ۸۳۴۱ سفر باری توسط ۶۹ شرکت حمل و نقل کالا و ۹۳۶۴ راننده جا به جا شده است.

کرد افزود: در این مدت ۲۱ میلیون تردد در جاده های مواصلاتی استان انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: مجموع ترانزیت کالا از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک در سال ۱۴۰۰ رقم ۶۹۴ هزار و ۷۵۷ تن کالا و واردات ۲۹۴ هزار ۴۶۵ تن کالا بوده که امسال به ۱ میلیون ۵۰۰هزار تن کالا رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، گفت: در بحث تعمیر ماشین آلات جاده ای ۴۵ دستگاه بازسازی شده است که این اقدام ۲۰۰میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی را در بر داشته است.

کرد، از نصب ۴ هزار مورد علایم راهنمایی و رانندگی جدید در استان خبر داد و افزود: ۵۳ دستگاه ابنیه فنی و ۲۴۰۰ دستگاه پل استان ترمیم شده است.

وی با اشاره به اینکه، سرقت علایم رانندگی در استان ۱۰ میلیارد تومان خسارت در بر داشته است، تصریح کرد: ۱۳ نقطه حادثه خیز در استان اصلاح و ۱۱۵ نقطه جدید آشکار شده است.

کد خبر: ۱۹۴٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha