۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
مردم سراغ فرابورس نروند؛ بورس جذابتر است
نماینده کانون کارگزاران بورس در شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه:

مردم سراغ فرابورس نروند؛ بورس جذابتر است

بهزادی‌فر، نماینده کانون کارگزاران بورس در شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه با اشاره به مخاطرات بازار فرابورس برای سرمایه گذاری، بازار بورس را برای سرمایه‌گذاری جذاب تر دانست.

به گزارش بازار، بهنام بهزادی فر، نماینده کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در شورای عالی اطلاع رسانی بازار سرمایه درخصوص شرایط این روزهای بازار سرمایه با اشاره به اینکه برخی سهامداران می گویند تحمل ریسک های زیاد بازار سرمایه را ندارند، گفت: به مرم توصیه می کنیم از روش های غیر مستقیم همچون صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های سبدگردان برای ورود به این بازار استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت طلا و سکه ممکن است باعث خروج سرمایه گذاران از بازار سرمایه شود، این طور توضیح داد: افزایش قیمت کالاهایی مثل سکه و طلا یکی از دلایلش به تثبیت رسیدن شرایط کرونا در کشور است. دلیل دیگری هم این موضوع دارد که از جمله آن نزدیک شدن به زمان عیدفطر است. این اتفاق در کشورهای مسلمان هست که هرسال با نزدیک شدن به پایان ماه رمضان قیمت طلا تاحدی بالاتر می رود.

وی افزود: این عوامل که باعث افزایش قیمت طلا و سکه شده است به نظر نمی رسد باعث شود تا سرمایه گذاران بخواهند از بازار خارج شوند. در این روزها حجم مبادلات در بورس و پول هایی که به بازار سرمایه وارد شده اند نیز تأیید کننده این گزاره هست که اقبال به بازار سرمایه وجود دارد.

نماینده کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در شورای عالی اطلاع رسانی بازار سرمایه با اشاره به اینکه در روز گذشته – سه شنبه- مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان به بورس وارد شد ادامه داد: قیمت بعضی کالاها مثل مسکن و خودرو همراه با حباب افزایش پیدا کرده است. در حالی که بورس حباب ندارد، به عبارتی وقتی معامله ای در بورس انجام می شود یعنی واقعا فعالیتی صورت گرفته است.

بهزادی فر گفت: ارزش گذاری شرکت ها در بورس به شکلی است که وقتی بورس در شرایط رونق قرار می گیرد ارزش سهام شرکت ها نیز بالا می رود. البته ممکن است ارزش برخی شرکت هایی که در بورس هستند حبابی باشد یعنی ارزش اسمی آن بالاتر از ارزش ذاتی آن سهام باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک شرکت در فرابورس می شناسم که ارزش آن حباب دارد، که البته باید توجه داشت در فرابورس شرکت هایی هستند که در بورس اصلی پذیرفته نشدند اما دارای نماد معاملاتی هستند.

نماینده کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در شورای عالی اطلاع رسانی بازار سرمایه افزود: به مردم توصیه می کنیم از فرابورس خریداری نکنند، همان طور که شرایط بازار سرمایه هم نشان می دهد بیشتر مردم در بورس اصلی معامله می کنند. البته رنگ بازارهای بورسی را هم تفکیک کردیم و رنگ فرابورس را قرمز کردیم تا سهامداران متوجه شوند این بازار با ریسک همراه است.

در بخش دیگری این مقام مسئول دربازار سرمایه گفت: افراد در بورس کسب و کار یا شرکتی را خریداری می کنند و اگر نگاه بلند مدت به بورس داشته باشند حتما سوددهی برای شان خواهد داشت. بازار سرمایه سودآوری متفاوتی دارد و قابل مقایسه با بازار سکه و طلا نیست در آنجا ماهیت مولدی وجود ندارد در حالی که در بازار بورس حالت مولد وجود دارد.

کد خبر: ۱۹٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha