۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
سقف قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد| قیمت هر کیلو آجیل درجه یک چند است؟
مشاور اتحادیه صنف آجیل فروشان تهران به بازار خبر داد:

سقف قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد| قیمت هر کیلو آجیل درجه یک چند است؟

احمدی مشاور اتحادیه صنف خشکبار و آجیل فروشان تهران گفت: سقف قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدا از سوی اتحادیه ۳۵۰هزار تومان تعیین و اعلام شد.

بازار؛ گروه کشاورزی: مصطفی احمدی، مشاور اتحادیه صنف خشکبار و آجیل فروشان تهران در گفتگو با بازار گفت: از سوی اتحادیه سقف قیمت آجیل شب یلدا ۳۵۰هزار تومان اعلام شد که این درواقع نرخ یک کیلوگرم آجیل درجه یک است.

احمدی گفت: همانطور که می دانید آجیل و خشکبار به اصطلاح دو پیک کاری دارد؛ یکی برای شب یلدا و دیگری شب عید است که معولا دو سه رو مانده به یلدا وضعیت بازار مشخص می شود. با این وجود اتحادیه برای شب یلدا قیمت اعلام می کند و امسال سقف قیمت به ازای هر کیلوگرم آجیل درجه یک ۳۵۰هزار تومان تعیین شد.

وی در پاسخ به این سوال که در بحث قیمت گذاری اصولا چه فاکتورهایی از سوی اتحادیه مد نظر قرار می گیرد، گفت: نوع جنس، مرغوبیت جنس، محلی که جنس کاشته و داشت و برداشت می شود در این قیمت گذاری موثر است. چون بر فرض پسته رفسنجان با دامغان و خراسان فرق دارد و پسته خراسان با یزد فرق می کند و غیره. از سوی دیگر مقدار کالاهایی که در آجیل شب یلدا مخلوط می شود تفاوت دارد و این تفاوت ها قیمتها را متفاوت می سازد.

کد خبر: ۱۹۳٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha