۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
نبود پول در بازار دلیل اصلی عدم یک روند صعودی پایدار است
کارشناس بازار سرمایه:

نبود پول در بازار دلیل اصلی عدم یک روند صعودی پایدار است

کارشناس بازار سرمایه گفت: وجود برخی ابهامات همچون بودجه ۱۴۰۲ باعث توقف دوباره رشد بازار سهام شده است و البته نبود پول در بازار دلیل اصلی عدم یک روند صعودی پایدار است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مهدی افشار اعلم کارشناس ارشد بازار سرمایه به تاثیر بودجه ۱۴۰۲ بر روند بورس تهران پرداخت و به بورسان گفت: سقف‌شکنی دلار در هفته‌های گذشته محرک اصلی رشد بازار سهام به دلیل رشد چشم‌اندازهای تورمی بوده است و اکنون وجود برخی ابهامات همچون بودجه ۱۴۰۲ باعث توقف دوباره آن شده است و البته نبود پول در بازار دلیل اصلی عدم یک روند صعودی پایدار است.

وی با بیان اینکه ورود پول بر بازار سرمایه بسیار تاثیرگذار است، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۲ هزار میلیارد تومان خروج پول از بازار سرمایه انجام شد و بیش از آنچه بازار درگیر مسائل خاص باشد، درگیر خروج پول بوده است که مسائل بودجه ای و دیگر مسائل ناامیدکننده نسبت به آینده از علل خروج پول از بازار است.

افشار اعلم اظهار کرد: مشکل امروز بازار سرمایه نبود پول در بازار و خروج پول‌هایی که از آن صورت گرفته است و به سمت درآمدهای ثابت و نرخ‌های سود ثابت سوق پیدا کرد.

این کارشناس در ادامه بیان کرد: متاسفانه در اقتصاد کشور نقش بخش خصوصی آنطور که باید پررنگ نیست و نقش بخش دولتی و یا خصولتی در آن دخالت بیشتری دارد. فضای بازار برای بخش خصوصی مناسب نیست.

افشار اعلم تاکید کرد که دولت باید دخالت خود را از اقتصاد کشور بردارد تا بتوان شاهد رشد و رونق دوباره اقتصاد شد.

وی در ادامه افزود که خرید بلوک سهام هلدینگ خلیج فارس نشان از وجود نقدینگی در شرکت‌ها دارد اما به دلیل حاکمیت دولتی در اکثر شرکت‌های بزرگ، شاهد ورود این پول به سهام نیستیم و اغلب آن‌ها در سپرده‌های بانکی و اوراق پارک شده‌اند.

افشار اعلم در رابطه با ارز نیمایی اعتقاد داشت که دولت باید از تجربه تلخ ارز ۴۲۰۰ تومانی درس بگیرد اما متاسفانه شاهد چنین اتفاقی نیستیم و نبود سیاستگذاری و تصمیم‌گیری درست شرایط اقتصادی را به روزهای سختی وارد کرده است.

کد خبر: ۱۸۹٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha