۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
احیای ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در همدان
مدیرکل راه و شهرسازی همدان خبر داد:

احیای ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در همدان

همدان - مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از احیای چهار هزار و ۵۰۰هکتار بافت قدیمی و فرسوده شهری استان همدان متناسب با حفظ هویت آنها خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از واحد اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، ایوب اسدالهی با اشاره به اینکه سال ۹۳ سند بازآفرینی به دستگاه‌ها ابلاغ و پس از آن ستادهای بازآفرینی تشکیل شد، گفت: به مراتب ستادهای شهرستانی شکل گرفت و برنامه‌های اجرایی به آنها ابلاغ شد که در این ستادها برنامه‌های شهرستانی مصوب می‌شد و در ستاد استانی به تصویب می‌رسید.

وی با بیان اینکه هدف از این اقدام محرومیت‌زدایی در محلات هدف بازآفرینی بود، افزود: تعدادی از محلات وضعیت ناپایداری، نفوذناپذیری و ریزدانگی‌ داشتند که به عنوان محلات هدف بازآفرینی مشخص شدند و تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف بودند در بازآفرینی و توانمندسازی آنها اقداماتی انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه نفوذناپدیری محلات شامل این می‌شد که دسترسی‌های نامناسب و یا حتی عدم وجود دسترسی و کمبود معابر با عرض مناسب جهت حرکت سواره باشد، گفت: دسترسی به خیابان و معبر تقریبا کمتر از شش متر است و معبر دسترسی آنها مناسب نیست؛ اینکه سال ساخت بالایی هم دارد و قدیمی و فرسوده است که بیش از ۳۰ یا ۴۰ سال از عمر چنین ساختمان‌هایی می‌گذرد، از دیگر موضوعات حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه شاخص ناپایداری نیز بر نبود سیستم سازه‌ای مناسب و عدم رعایت موازین فنی در احداث ساختمان‌ها و عدم انطباق آن با مفاد آیین نامه ۲۸۰۰ اشاره دارد، افزود: ریزدانگی نیز بیانگر وجود قطعات مسکونی فراوان در یک مساحت اندک بوده که منجر به فشردگی بافت و تراکم مازاد جمعیت در واحد سطح شده است.

کد خبر: ۱۸۵٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha