۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
تروریسم اقتصادی علیه ایران و بلاروس در حال روی دادن است
وزیر خارجه بلاروس:

تروریسم اقتصادی علیه ایران و بلاروس در حال روی دادن است

وزیر خارجه بلاروس تاکید کرد: تروریسم اقتصادی علیه کشورهای ما ایران و بلاروس در حال رخ دادن است و باید اقدامات مناسبی در پاسخ به اقدامات یکجانبه غربی‌ها از خود نشان دهیم.

به گزارش بازار، وزیر خارجه بلاروس تاکید کرد: تروریسم اقتصادی علیه کشورهای ما (ایران و بلاروس) در حال رخ دادن است و باید اقدامات مناسبی در پاسخ به اقدامات یکجانبه غربی‌ها از خود نشان دهیم.

ولادیمیر ماکی پس از دیدار و رایزنی با همتای ایرانی اش در ساختمان وزارت امور خارجه گفت: این نخستین سفر من به ایران نیست و در مذاکرات امروز با وزیر خارجه ایران، طیف گسترده‌ای از مسائل را بررسی کردیم و همه موضوعات در چارچوب توسعه مناسبات دوجانبه بود. توافقات بسیار خوب و سازنده‌ای در حوزه اقتصادی، سرمایه گذاری و دیگر موضوعات به دست آمده که دو طرف به آن علاقه دارند.

وی افزود: رویکرد ایران و بلاروس در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی یکسان است و ما همکاری خوبی و سازنده‌ای در سازمان‌های بین‌المللی داریم و همکاری‌ها را بررسی کردیم. روابط دو کشور در حال افزایش است. تبادل هیأت‌ها میان دو کشور در سطوح مختلف بسیار است و موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو طرف بررسی می‌شود.

وزیر امور خارجه بلاروس گفت: برای افزایش سطح روابط دو کشور در موضوعات مختلفی که مطرح شد، اسناد متفاوتی در حال بررسی است. پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری در مینسک برگزار شد و در حال اجرای توافقاتی هستیم که در نتیجه نشست این کمیسیون حاصل شده است.

ماکی تاکید کرد: توسعه قابل توجهی در سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور شاهدیم، اما سطح این همکاری‌ها در مقایسه با سطح روابط سیاسی عقب مانده است و باید تلاش‌ها را به کار گیریم که توافقات اجرا شوند تا سطح این همکاری‌ها را ارتقا دهیم.

وی گفت: در سال آینده میلادی سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور را جشن می‌گیریم و برنامه‌های متفاوتی در حال برنامه‌ریزی است؛ معتقدیم در این مقطع تاریخی، صفحه و فصل جدیدی از همکاری‌ها در مناسبات دو کشور باز خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۳٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha