۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
مطالبات کیوی کاران غرب مازندران پرداخت می شود
در گفتگو با بازار؛

مطالبات کیوی کاران غرب مازندران پرداخت می شود

تنکابن- حسینی، نماینده مردم تنکابن در مجلس با اشاره به خرید دو هزار تن کیوی به صورت یارانه ای سال قبل از باغداران گفت: مطالبات کیوی کاران به زودی پرداخت می شود.

سید شمس الدین حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار از رفع ممنویت صادرات کیوی به کشور هندوستان و صدور کد شناسه Q r برای باغداران و سردخانه داران خبر داد و گفت: با ورود شرکت تعاونی روستایی کشور سال گذشته بیش از دو هزار تن کیوی به صورت یارانه از باغداران خریداری شد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک معوقات باغداران از سوی شرکت تعاونی روستایی کشور پرداخت شود، همچنین ممنوعیت صادرات کیوی به کشور هندوستان رفع و با صدور کد شناسه برای باغداران و سردخانه داران ، صادرات تسریع می شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت،با هماهنگی های لازم با وزارتخانه های اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی قرار شد ، تامین نقدینگی برای صادر کنندگان و باغداران و رفع تشریفات صادرات و فروش کیوی راحت تر صورت گیرد .

حسینی گفت، امسال با رعایت استانداردهای لازم و ارتقای کیفی این محصول توسط باغداران زمینه صادرات فراهم و کشورهای هند ، روسیه و حوزه خلیج فارس بیشترین سهم بازار کیوی مازندران را به خود اختصاص دادند.

سالانه ۱۸۰ هزار تن کیوی در مازندران تولید می شود.

کد خبر: ۱۸۳٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha