۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
توافق اولیه برای ایجاد خط کشتیرانی مسافربری میان ایران و قطر

توافق اولیه برای ایجاد خط کشتیرانی مسافربری میان ایران و قطر

در سفر وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به کشور قطر و در مذاکره با نخست‌وزیر و وزیر حمل ونقل این کشور، برای ایجاد خط کشتیرانی مسافربری میان دو کشور توافقات اولیه صورت گرفت.

به گزارش بازار، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که در صدر هیاتی از جمله علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر معاونان خود در حوزه و هوایی و همچنین نمایندگان وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و گردشگری و میراث فرهنگی به قطر سفر کرده بود با خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی نخست‌وزیر قطر و جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل ونقل قطر دیدار وگفتگوکرد.

در این دیدار حمل و نقلی که وزیر بازرگانی و رئیس سازمان گردشگری کشور قطر و مدیر شرکت قطر ایرویز نیز حضور داشتند، افزایش خطوط حمل و نقلی میان دو کشور از جمله در بخش هوایی و دریایی از اولویت‌های موربحث و بررسی قرار گرفت و در بحث حمل و نقل دریایی، توافق اولیه برای ایجاد خط کشتیرانی مسافربری صورت گرفت.

کاهش هزینه‌های سفر تماشاگران ایرانی به مسابقات جام جهانی از دیگر موضوعات مورد بحث بود که به  توافق رسید.

بنا بر این گزارش، در این سفر در خصوص امکان سرمایه گذاری کشور قطر نیز مذاکره شد تا این کشور در پروژه‌های زیرساختی حمل و نقلی در ایران خصوصا در پروژه‌های موجود در بنادر مشارکت کند.

کد خبر: ۱۸۲٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha