۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
دیپلماسی اقتصادی استان گلستان و بالکان ترکمنستان توسعه می یابد
نایب رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان:

دیپلماسی اقتصادی استان گلستان و بالکان ترکمنستان توسعه می یابد

گرگان -قره باش، نایب رییس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان گفت: مناسبات تجاری - سیاسی بین استان گلستان و بالکان ترکمنستان پس از تفاهم نامه های همکاری بین دو کشور در حال افزایش است.

رحمان قره باش در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: آینده مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و ترکمنستان با تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقدشده در دولت سیزدهم روشن و درخشان است.

نایب رییس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان افزود: تفاهم‌نامه‌های خرداد ماه امسال میان روسای جمهور ایران و ترکمنستان از جمله اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه همکاری مشترک است که سفر اخیر هیات ۲۴ نفره گلستان به این کشور در همین راستا بود.

قره‌باش با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی کشتی مسافری بین ترکمنستان و گلستان و برقراری پرواز گرگان - عشق‌آباد به طرف ترکمستانی تاکید کرد: وجود مشترکات قومی، مرز آبی مشترک با ترکمنستان و فعالیت فرودگاه بین‌المللی گرگان از جمله ظرفیت‌های بکر توسعه مناسبات بیشتر در حوزه‌های مختلف با کشور ترکمنستان در استان گلستان است.

نایب رییس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان افزود: استقبال ترکمنستان از هیات ۲۴ نفره گلستان با برگزاری نشست‌های تخصصی بی سابقه و از نتایج توجه دولت سیزدهم برای همکاری بیشتر با کشورهای همسایه بود.

وی افزود: عملیاتی‌شدن تفاهم نامه‌های امضا شده میان ایران و ترکمنستان موجب می‌شود ظرفیت‌های دو طرف در توسعه مناسبات بین گلستان و بالکان در آینده تقویت گردد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان پیگیری برای آسان‌سازی صدور روادید تجار و رانندگان کامیون از طریق ترکمنستان را مهم دانست و گفت: مرز اینچه‌برون دروازه ورود گلستان آسیای میانه است که برای رونق ترانزیت کالا در آینده باید شرایط تردد به ترکمنستان را آسان کرد.

کد خبر: ۱۸۲٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha