۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
راهکار پیشنهادی آل اسحاق برای جذب سرمایه گذار خارجی
با نگاهی به الزامات جهش تولید مطرح شد

راهکار پیشنهادی آل اسحاق برای جذب سرمایه گذار خارجی

برای سرمایه گذاری داخلی و نیز سرمایه ایرانیان خارج از کشور و کشورهای دوست نیاز به ایجاد بسترهایی همچون بهبود فضای کسب و کار در زمینه تولید و اقتصاد داریم. راهبردی که اگر انجام نشود، سرمایه داخلی نیز ابتر می ماند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق، با بیان اینکه نیاز به سرمایه گذاری امری بدیهی است، گفت: در شرایطی که سال به جهش تولید نامگذاری شده است و قصد داریم بر تولید داخل تکیه کنیم، بدون تردید نیاز به سرمایه گذاری بیش از پیش احساس می شود و حتماً یکی از منابع سرمایه گذاری، خارجی است.

وی در عین حال تصریح کرد: در شرایطی که جنگ اقتصاد علیه ایران راه افتاده است، اگر بتوانیم توان داخلی خود را در اولویت قرار دهیم و پس از آن در صورت وجود شرایط مناسب، از سرمایه گذاری خارجی استفاده کنیم، می توانیم شاهد جهش تولید باشیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق اولویت نخست را با توجه به شرایط اقتصاد¬ کشور، چگونگی جذب سرمایه های داخلی دانست و عنوان کرد: پس از این گام مهم، جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور اولویت بعدی است زیرا تعداد سرمایه گذاران ایرانی بسیار زیاد هستند.

وی افزود: برای سرمایه گذاری سرمایه های داخلی، ایرانیان خارج از کشور و همچنین کشورهای دوست و همسایه نیاز به ایجاد بسترهایی در زمینه تولید و اقتصاد است و تا زمانی که این بسترها فراهم نشود، حتی سرمایه گذاران داخلی نیز اقدام به سرمایه گذاری نمی کنند.

آل اسحاق یکی از مهم‌ترین بسترهای اقتصادی را فراهم کردن فضای کسب و کار مناسب دانست و عنوان کرد: اگر این فضا مناسب نباشد، قطعاً هیچ‌گاه سرمایه گذاران خارجی و حتی داخلی رغبتی برای سرمایه گذاری نخواهند داشت. اگر مجموعه شرایط عرضه و تقاضا در حوزه اقتصاد، انگیزشی نباشد، قاعدتاً این سرمایه به سمت تولید نمی رود.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق ابراز کرد: علی رغم اینکه قانون بهبود فضای کسب و کار وجود دارد و نظرات کارشناسی در این زمینه مطرح شده است، اما همچنان رتبه ۱۲۰ را در جهان داریم که اصلاً مطلوب نیست.

وی سود دهی را یکی از مهم ‌ترین مولفه های انگیزه بخش برای سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاران برای اینکه سود داشته باشند، باید واحدهای تولیدی فعال باشد و برای این امر مهم نیاز است توسعه صنعتی را در دستور کار قرار دهیم.

کد خبر: ۱۷٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha