۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
شیب نزولی درآمدهای مالیاتی در سالجاری
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

شیب نزولی درآمدهای مالیاتی در سالجاری

غیبی پور، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: باتوجه به نوسان اقتصادی به دلیل شیوع بیماری کرونا، شاهد کاهش فعالیت اقتصادی بودیم که نتیجه آن، کاهش درآمدهای مالیاتی است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سیاوش غیبی پور با بیان اینکه پایه های مالیاتی در سال ۹۹ مصوب قانونی است و وجه جدیدی به آن اضافه نشده، گفت: در سال جاری حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان برای درآمدهای گمرکی و مالیاتی پیش‌بینی شده است و این عدد، نسبت به سال قبل افزایش ۳۰ درصدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته تحقق درآمدهای مالیاتی ۱۰۲ درصد و جزو سال هایی بود که حتی بیش از برنامه شاهد تحقق درآمدهای مالیاتی بودیم.

وی از نوسانات مالیاتی در سال جاری گفت و بیان کرد: نوسان اصلی این است به دلیل شیوع بیماری کرونا، شاهد کاهش فعالیت اقتصادی بودیم که نتیجه آن، کاهش درآمدهای مالیاتی است و این نوسان تا زمانی که درگیر این بیماری باشیم ادامه خواهد داشت.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه در زمینه بودجه، میانگین ۱۲ ماه سال را در نظر می گیرند، اظهار کرد: در این بازه زمانی، درآمدهای مالیاتی نیز فراز و نشیب هایی دارد و طبق قانون این موارد پیش‌بینی شده است که از آن جمله می توان به وقوع سیل و زلزله اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در ماه دوم سال قرار داریم و فعلا زود است پیش‌بینی کنیم چه میزان از درآمدهای مالیاتی وصول می شود اما بدون تردید اثر روانی معضل پیش آمده در تمام بخش های اقتصادی است و به همین جهت همه می خواهند گرفتاری خود را به نوعی جبران کنند و اثر آن روی مالیات خواهد بود.

کد خبر: ۱۷٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha