۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
زمین لرزه ۳.۸ ریشتری زمان آباد شاهرود را لرزاند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان:

زمین لرزه ۳.۸ ریشتری زمان آباد شاهرود را لرزاند

سمنان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۸ درجه در مقیاس ریشتر در جنوب شرقی شهرستان شاهرود و در منطقه زمان آباد خبر داد.

ایرج رئیسیان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه ساعت ۱۰:۰۶:۵۲ صبح امروز، سه شنبه شانزدهم اردیبهشت ماه ۹۹ زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۸ درجه در مقیاس ریشتر زمان آباد در منطقه بیارجمند شاهرود را لرزاند، بیان کرد: قدرت این زمین لرزه اندک بوده اما بازهم گزارش شرایط از بخشداری بیارجمند دریافت خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکیپ های هلال احمر و مدیریت بحران آمادگی اعزام به منطقه را دارند، بیان کرد: این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده و قدرت چندانی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه این دومین زلزله طی یک هفته گذشته در منطقه زمان آباد است، بیان کرد: این منطقه در مرز بین سمنان و خراسان قرار دارد.

رئیسیان بیان کرد: مختصات وقوع این زلزله از سوی زئوفیزیک دانشگاه تهران ۳۵.۴۴ شمالی و ۵۶.۹۴ شرقی عنوان شده که ۲۲ کیلومتری زمان آباد استان سمنان و ۷۳ کیلومتری روداب خراسان رضوی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، این دومین زلزله طی یک هفته اخیر در این منطقه است. زلزله هفته گذشته دقیقاً در همین محل و در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داده بود.

کد خبر: ۱۷٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha