۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۱
رشد بورس از مسیر سرمایه‌گذاری واقعی در شرکت‌ها می‌گذرد
کارشناس بازار سرمایه:

رشد بورس از مسیر سرمایه‌گذاری واقعی در شرکت‌ها می‌گذرد

کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که شرایط اقتصاد کلان کشور پیش‌بینی‌پذیر باشد به نظر P/E بازار هم مناسب‌تر شده و یکسری از صنایع جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری خواهند داشت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، علی آهو کارشناس بازار سرمایه به بررسی وضعیت صنایع مختلف پرداخت و به بورسان گفت: برخی ابهامات موجود در سیاست‌های کلان و بازارهای جهانی باعث شده است صنایع بزرگ با کمبود تقاضا مواجه شوند و در سمت دیگر صنایع کوچک با توجه به ارزش بازار کم و نسبت قیمت به درآمد پایین، مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار بگیرند.

وی معتقد است: ایجاد یک برجام خوب و پایدار می‌تواند پس از مدت‌ها یک رشد بنیادی را در بورس تهران پس از چند دوره رشد تورمی ایجاد کند.

آهو اظهار کرد: البته بسیاری از سرمایه گذاران و مدیران دارایی بر این دیدگاه تکیه دارند که برجامی که این روزها انتظار آن کشیده می‌شود همانند تجربه اخیر یعنی سال ۲۰۱۶ است و اتفاقی خاصی برای اقتصاد کشور نخواهد افتاد. اما من نسبت به این برجام خوشبین هستم و صنایع مختلفی چون خودرو از این موضوع منتفع خواهند شد.

این کارشناس عنوان کرد که رشد بازار سرمایه نیازمند سرمایه‌گذاری است و مسیر رشد شرکت‌ها را باید از مسیر سرمایه‌گذاری واقعی مشاهده کرد.

به گفته آهو؛ در صورتی که شرایط اقتصاد کلان کشور پیش‌بینی‌پذیر باشد به نظر P/E بازار هم مناسب‌تر شده و یکسری از صنایع جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری خواهند داشت.

وی تاکید کرد: اگر شرایط ثبات دلاری و پیش‌بینی‌پذیری دلاری حاکم باشد می‌توان برنامه‌ریزی درستی برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه انجام داد و دولت هم گام به گام این مساله را پیگیری می‌کند.

کد خبر: ۱۷۳٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha