۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
کاهش فعالیت بخش‌های تولیدی آمریکا به پایین‌ترین سطح در ۱۱ سال گذشته
همزمان تداوم شیوع کرونا رقم خورد؛

کاهش فعالیت بخش‌های تولیدی آمریکا به پایین‌ترین سطح در ۱۱ سال گذشته

فیوره، رئیس کمیته بررسی فعالیت‌های موسسه مدیریت عرضه در آمریکا می‌گوید شاخص مدیران خرید سطحی از کاهش رشد بخش تولید را نشان می‌دهد که از آوریل سال ۲۰۰۹ بی سابقه است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، موسسه مدیریت عرضه در آمریکا روز جمعه اعلام کرد در بحبوحه پیامدهای شیوع ویروس کرونا و نابسامانی بازارهای انرژی جهان، فعالیت بخش‌های تولید این کشور ماه آوریل به پایین‌ترین سطح در ۱۱ سال گذشته رسید.

شاخص مدیران خرید ماه آوریل با هفت و شش دهم درصد کاهش به ۴۱ و نیم درصد رسید که پایین‌ترین میزان از آوریل سال ۲۰۰۹ بود.

بنا بر اعلام موسسه مدیریت عرضه در آمریکا از میان ۱۸ صنعت تولیدی در این کشور تنها بخش‌های تولید کاغذ، مواد غذایی، مشروب و تنباکو رشد داشته است.

"تیموتی فیوره" رئیس کمیته بررسی فعالیت‌های موسسه مدیریت عرضه در آمریکا می‌گوید شاخص مدیران خرید سطحی از کاهش رشد بخش تولید را نشان می‌دهد که از آوریل سال ۲۰۰۹ بی سابقه است.

تیموتی فیوره افزود شیوع ویروس کرونا و نابسامانی بازار انرژی در جهان در سه ماهه دوم نیز همه بخش‌های تولید و عرضه را تحت شعاع قرار خواهد داد.

وزارت بازرگانی آمریکا روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه نخست امسال همزمان با شیوع ویروس کرونا کاهش چهار و هشت دهم درصدی داشته است که بیشترین میزان کاهش طی مدت سه ماه از زمان بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۷٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha