۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
بایدن: تا پایان رقابت‌های انتخاباتی می‌مانم

بایدن: تا پایان رقابت‌های انتخاباتی می‌مانم

بایدن در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر کناره‌گیری از انتخابات به ستاد انتخاباتی خود گفته است: «قصد کناره‌گیری ندارم و تا پایان در این رقابت می‌مانم.

به گزارش بازار، شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی به نقل از یک منبع آگاه از تماس جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با ستاد انتخاباتی خود خبر داد و گفت که بایدن اعلام کرده است قصد کناره گیری از انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

بر اساس گزارش سی ان ان، رئیس جمهور کنونی آمریکا در این تماس با اعضای ستاد انتخابات خود گفته است: «من قصد کناره‌گیری ندارم. تا پایان در این رقابت می‌مانم و پیروز خواهیم شد. زیرا وقتی دموکرات‌ها متحد می‌شوند، ما همیشه پیروز می‌شویم.»

شبکه سی ان ان همچنین گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا به طور خصوصی اذعان کرده است که چند روز آینده برای حضور وی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری حیاتی بوده و به یکی از متحدان خود در روز سه شنبه گفته است می‌داند چه شرایطی او را وادار به پذیرش پایان کار خود می‌کند.

یک منبع آگاه به سی ان ان گفت: او لحظه را می‌شناسد و از شرایط آگاه است. رئیس‌جمهور آمریکا کاملا می‌داند که چه مجموعه‌ای از رویدادها در هفته‌های آینده در نهایت او را وادار خواهد کرد تا بپذیرد که تلاش‌هایش برای جبران مناظره فاجعه‌بار هفته گذشته کارساز نیست.

این منبع آگاه گفت: بایدن در شرایطی کناره گیری خواهد کرد که در آن "نظرسنجی‌ها به شدت منفی باشند، کمک‌های مالی کاهش یابند و مصاحبه‌ها بد پیش بروند. او غافل از این شرایط نیست. "

چند روز پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره با ترامپ، دموکرات‌ها در سراسر آمریکا نگرانی شدید خود را ابراز کردند. برخی از مقامات منتخب حتی به طور علنی از بایدن خواسته اند که به نفع حزب دموکرات کناره گیری کند.

پیش از این، کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید در پی عملکرد ضعیف جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در اولین مناظره در مقابل دونالد ترامپ و درخواست‌ها برای کناره گیری وی گفت: بایدن در مناظره از سرماخوردگی رنج می‌برد و هرگز قصد کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری با خبرنگاران در کاخ سفید گزارش منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز را رد کرد و در پاسخ به این سوال که آیا بایدن در حال بررسی کناره گیری از انتخابات ریاست جمهوری است؟ گفت: «قطعا خیر».

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری آمریکا رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha