۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
 بورس کالا واسطه‌ها را حذف می‌کند
کارشناس حوزه بورس کالا:

بورس کالا واسطه‌ها را حذف می‌کند

کارشناس حوزه بورس کالا اظهار کرد: بورس کالا بستر شفافی است که قیمت را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می کند و مهمترین مزیت بورس کالا هم حذف واسطه ها و منتفع شدن شرکت هاست.

به گزارش بازار، امیر ملک زاده کارشناس حوزه بورس کالا در پاسخ به این پرسش که آیا بورس کالا محلی برای تنظیم قیمتهاست یا به جولانگاه دلالان تبدیل شده است، اظهار کرد: بورس کالا در تمام این سالها راهکار و محل مناسبی برای جلوگیری از دلالان بوده و هست.

وی افزود: بورس کالا محلی است که به وضعیت خیلی از بازارهای کشورمان سر و سامان داده است، آخرین نمونه آن بازار سیمان بود که سال گذشته به دست سوداگران افتاد و قیمت ها به شدت بالا رفت اما با عرضه در بورس کالا، دست دلالان کاملاً از این بازار کوتاه و به نفع مردم تمام شد و سود آن هم وارد چرخه سرمایه شرکت ها شد.

این کارشناس حوزه بورس کالا با بیان اینکه بورس کالا قیمت ها را بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می کند گفت: در شرایطی که ما تورم را هر لحظه لمس می کنیم و رو به افزایش است، این اتفاق خیلی خوبی است که قیمت محصولی که وارد بورس کالا می شود را عرضه و تقاضا تعیین کند و سود هم به جیب شرکت برود.

ملک زاده با اشاره اینکه قیمت گذاری دستوری کمر تولید را شکسته تأکید کرد: بورس کالا بستر شفافی است که قیمت را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می کند و مشخص می شود که پول از کجا وارد و خارج می شود و مهمترین مزیت بورس کالا هم حذف واسطه ها و منتفع شدن شرکت هاست.

وی با بیان اینکه اقتصاد هیچ کشوری دستورپذیر نیست خاطرنشان کرد: هر وقت که دولت تلاش کرده جلوی بورس کالا بایستد ما دچار مشکلاتی شدیم از جمله قیمت گذاری دستوری که کمر صنعت خودروی کشورمان را شکسته و زیان انباشته در این صنعت همچنان ادامه دارد.

این کارشناس حوزه بورس کالا در مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهارکرد: ما برای حل مشکلات صنایع، اول باید مشکلات کلان اقتصاد را حل کنیم و این هم چیزی نیست که یک شبه حل شود.

کد خبر: ۱۶۲٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 1
      کاملا درسته اما نه برای کالاهایی که میزان تولیدشان نصبت به تقاضا کم است و حکم طلا را دارند بیاید مرغ را به بورس کالا ببرید ببیند چقدر قیمت میاورد نه اینکه خودرو را به بورس ببرید خودروی که ۴۰سال در انحصار چند خودرو ساز بوده چهار سال به طور کامل از وارداتش جلوگیری شده و خودرو ساز بیش از چهار سال است عملا یک سوم تقاضا بازار تولید نداشته،اگر قرار است خودرو به بورس برود پس باید از انحصار بیرون بیاید و با هر تعرفه وارد شد حتی ۲۰۰% تعرفه بعد ببینید ایا کسی این اهن پارها را از بورس می خرد