۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
استان سمنان ۸۶۸ اثر ثبت شده ملی دارد| توجه به زیرساخت‌های سرمایه‌پذیری
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

استان سمنان ۸۶۸ اثر ثبت شده ملی دارد| توجه به زیرساخت‌های سرمایه‌پذیری

سمنان- منصوری، کارشناس گردشگری با بیان اینکه استان سمنان دارای ۸۶۸ اثر ثبت شده ملی است، گفت: این استان متاسفانه از داشتن زیرساخت‌های گردشگر و سرمایه پذیر محروم است.

زهرا منصوری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استان سمنان دارای ۸۶۸ اثر ثبت شده اعم از ابنیه تاریخی تا فضاهای طبیعی و حتی معنوی مانند انواع دست بافته ها، تانه بافی و ... است که تک تک آنها می توانند در جذب گردشگر موثر باشند، ابراز کرد: زمانی که مقوله شهرهای نمونه گردشگری کشور مطرح شد در مجموع هشت شهر نمونه گردشگری (در وهله نخست) به تصویب رسید که دو مورد آن شامل بسطام و شهمیرزاد در استان سمنان بود.

وی افزود: این نشان می دهد که ظرفیت های بسیار عظیم در بخش گردشگری استان سمنان وجود دارد اما به واسطه فقدان زیرساخت هایی که بتواند سرمایه گذار و گردشگر را جذب کند، نتوانسته ایم آنطور که باید و شاید در زمینه توسعه اقتصادی حوزه گردشگری عملکرد درخشانی داشته باشیم.

این کارشناس با بیان اینکه فقدان ثبات مدیریتی در مجموعه میراث فرهنگی طی پنج سال اخیر و همچنین بی توجهی به مقوله برنامه ریزی اقتصادی دو موضوعی است که نتوانسته گردشگری استان را به خوبی توسعه دهد، بیان کرد: در کنار این موضوع فقدان نیروی کار بلد و متخصص در حوزه گردشگری استان به وضوح به چشم می آید هر چند در ماه های اخیر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته اما باید گفت که گردشگری این استان نیاز به اقدامات زیرساختی و زیربنایی دارد.

فقدان ثبات مدیریتی در مجموعه میراث فرهنگی طی پنج سال اخیر و همچنین بی توجهی به مقوله برنامه ریزی اقتصادی دو موضوعی است که نتوانسته گردشگری استان را به خوبی توسعه دهد

منصوری با اشاره به نیاز شناساندن داشته های قابل سرمایه گذاری استان سمنان به کشور و حتی دنیا، تاکید کرد: ما در صورتی می توانیم توسعه زیرساخت ها را داشته باشیم که بتوانیم سرمایه گذار جذب کنیم و زمانی می توانیم سرمایه گذار جذب کنیم که برند سازی خوبی از داشته های ما در استان شکل گرفته باشد و بتوانیم رغبت بین سرمایه گذاران را هم افزایش دهیم که در این حوزه اقدامات شایان ذکری صورت نگرفته است.

وی با طرح این پرسش که اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان چند طرح قابل سرمایه گذار را با احصای تمام مزیت های اقتصادی و مسائل مرتبط به آن آماده برای ارائه به سرمایه گذاران با هر سرمایه ای از ۵۰۰ میلیون تا ۱۰۰میلیارد تومان دارد؟، تاکید کرد: زیرساخت جز در سایه برنامه ریزی اقتصادی با محوریت گردشگری میسر نمی شود.

این کارشناس گردشگری بیان کرد: البته در این بین باید گفت تنها میراث فرهنگی نیز مقصر نیست چرا که دستگاه های دیگر هم در این مقوله دخیل هستند وقتی قرار باشد توسعه اقتصادی را بر مبنای گردشگری قرار دهیم دیگر تمام دستگاه ها باید پیوست گردشگری را در درون مجموعه خود رعایت کنند در حالی که این چنین نیست.

کد خبر: ۱۶۲٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha