۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
رفع تبعات اقتصادی کرونا در استان سمنان/ ضرورت مدیریت جدی و برنامه کارشناسی
یک مدرس دانشگاه مطرح کرد؛

رفع تبعات اقتصادی کرونا در استان سمنان/ ضرورت مدیریت جدی و برنامه کارشناسی

شاهرود – یک کارشناس اقتصادی بابیان اینکه کرونا تبعات سنگینی بر اقتصادی استان سمنان داشته است، گفت: رفع این تبعات و یا کاهش آن‌ها نیازمند مدیریت جدی و جهادی و در کنار آن قطعاً برنامه عملیاتی و کارشناسی است.

علی اعرابی در گفتگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه کرونا سبب متضرر شدن واحدهای تولیدی و خدماتی فراوانی در سطح استان سمنان شده است، بیان کرد: استانداری باید برنامه مشخص و مدونی را برای جبران این خسارات و همچنین راهکارهای کاهش ضرر تولیدکنندگان استان سمنان ارائه کند که متأسفانه امروز شاهد این امر نیستیم.

وی افزود: ارائه راهکار و برنامه نیازمند مدیریت است و این در حالی است که معاون اقتصادی استاندار سمنان ۱۰ روز پیش به تهران رفت و پست معاونت اقتصادی و توسعه منابع طبیعی به دو بخش تقسیم و بخش نخست آن به معاون سیاسی استاندار و بخش دوم آن به معاون عمرانی استاندار سمنان داده‌شده است.

ابزاری برای مدیریت جهادی نیست

این کارشناس اقتصادی گفت: علناً ابزاری قوی برای مدیریت جهادی درزمینهٔ اقتصادی در مجموعه استانداری سمنان وجود ندارد چراکه معاونت اقتصادی یکی از مهم‌ترین معاونت‌ها است که باید فردی متخصص به‌تنهایی آن را اداره کند زیرا وقت و انرژی بسیاری برای این پست نیازمند است.

اعرابی گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال را اقتصاد مقاومتی نامیده بودند به خاطر داریم که از چهار وزیر اقتصادی کابینه دو نفر استیضاح شده بودند و حتی رئیس جمهوری معاون هم نداشت که همان موقع هم انتقادات فراوانی به دولت وقت گرفته می شد که بدون ابزار چطور می خواهد اقتصاد مقاومتی را اجرا کند لذا مشابه این شرایط امروز در استان سمنان دیده می شود.

وی بیان کرد: باید در نظر داشت که ضرر های ناشی از کرونا هنگفت هستند و باید مدیریت خوبی برای آنها صورت گیرد برای مثال یک کارگاه شیرینی پزی که ۵۰۰ میلیون تومان ضرر کرده را نمی توان با بسته غذایی و اقلام خوراکی و یا جتی وام قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی هم سرپا کرد لذا باید کارهای اساسی تری صورت گیرد.

تصمیمات با کارشناسی بهتری همراه باشند

این کارشناس مسائل اقتصادی بابیان اینکه همه واقف هستند که مدیریت این شرایط کار دشواری است اما به هرحال انتظار از دولت می رود که بتواند راهکارهای عملی مناسبی را ارائه کند، گفت: اگر مسئولان نتوانند شرایط ضررهای هنگفت پیش آمده از کرونا که متاسفانه با سرمازدگی هم همراه شد را جبران کنند متاسفانه شاهد فشارهای اقتصادی زیادی بر مردم خواهیم بود.

اعرابی گفت: اقداماتی مانند دادن وام یک میلیونی به مردم از جمله اقدامات موثر در مبارزه با کرونا نیست چرا که می خواهد بخشی از مشکلات مردم را حل کند اما نقدینگی مردم را افزایش داده و تورم را بالا می برد در نتیجه انتظار داریم اگر قرار است اقدامی صورت گیرد، حتما کارشناسی شده باشد.

کد خبر: ۱۵٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha