۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۱
صادرات محصولات کشاورزی و سیمان بوشهر به آفریقای جنوبی| منتظر سفر رئیس جمهور و بازرگانان ایرانی هستیم
سفیر آفریقای جنوبی به بازار خبر داد

صادرات محصولات کشاورزی و سیمان بوشهر به آفریقای جنوبی| منتظر سفر رئیس جمهور و بازرگانان ایرانی هستیم

بوشهر- کومالو سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم شناسایی بخش‌های بیزنس قابل کار بین ایران و آفریقای جنوبی گفت: اکنون ۵۵ کشور آفریقایی دارای تجارت آزاد هستند.

ویکا مازوی کومالو در گفت‌وگو تفصیلی با خبرنگار بازار با اشاره به جذابیت‌های اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: بوشهر یک استان فوق العاده زیبا با جذابیت‌های ویژه اقتصادی و تجاری و گردشگری است و آفریقای جنوبی از این مزیت‌ها نهایت استفاده را خواهد برد.

وی افزود: در تمام شهرستان‌های استان بوشهر جذابیت‌های خاصی در حوزه اقتصادی و تجاری وجود دارد و تولیدات مختلف استان بوشهر در زمینه‌های کشاورزی، صنایع سیمان، آبزیان، خرما، گندم و ...می‌تواند بازار مصرف مناسبی در کشورهای آفریقایی داشته باشد.

۵۵ کشور آفریقایی دارای تجارت آزاد هستند
‌سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ۵۵ کشور آفریقایی دارای تجارت آزاد هستند و ایران می‌تواند از این ظرفیت فوق‌العاده در راستای بازاریابی محصولات تولیدی خود بهره ببرد.

کومالو در پاسخ به سئوالی در مورد رابطه دیپلماتیک ایران و آفریقای جنوبی گفت: ارتباط سیاسی نزدیکی بین سفارت‌های ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد و سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور ایران به آفریقای جنوبی، نقطه عطفی در این رابطه است.

۲۳ تفاهم نامه جذاب بین کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی منعقد شده است

وی در زمینه آینده تجاری و اقتصادی دو کشور نیز یادآور شد: ۲۳ تفاهم‌نامه جذاب مابین کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی منعقد شده و بحث تجاری و اقتصادی مهم‌ترین اولویت است.

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:بدون تردید سفر رئیس جمهور ایران به آفریقای جنوبی یک سفر ویژه و مهم است و باید نهایت استفاده را از این موقعیت ببریم.

کومالو تصریح کرد: بخش‌های بیزنس‌ قابل کار بین ایران و آفریقای جنوبی باید شناسایی شوند و این مساله سبب می‌شود که تیم‌ها و هیئت‌های دو کشور شناخت کاملی از ظرفیت‌های همدیگر داشته باشند.

وی ابراز داشت: استان بوشهر در حوزه گردشگری بویژه گردشگری دریایی و ساحلی بسیار جذاب است و اگر سرمایه گذاری مناسبی صورت گیرد می‌تواند درآمد بالایی داشته باشد و مشاغل پایداری ایجاد کند.

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: توسعه تجارت بین دو کشور با توجه به گشایش‌های مالی و بانکی بین دو کشور تسهیل شده و انتظار می‌رود حجم تبادلات تجاری دو کشور در سال جاری چند برابر شود.

کومالو گفت: خرمای استان بوشهر دارای کیفیت مطلوب است و تجار و بازرگانان آفریقای جنوبی نیز کیفیت این محصول را تایید کرده‌اند که انتظار داریم صادرات خرما رونق بگیرد.

نیازهای وارداتی آفریقای جنوبی را به مسئولان استان بوشهر اعلام کرده‌ایم

وی افزود: نیازهای وارداتی آفریقای جنوبی را به مسئولان استان بوشهر اعلام کرده‌ایم و با افزایش ظرفیت صادراتی بنادر بوشهر، حجم صادرات محصولات کشاورزی و سیمان و آبزیان از بوشهر به آفریقای جنوبی رشد چشمگیری خواهد داشت.

کومالو تصریح کرد: سفر به استان‌های فارس و بوشهر، یک سفر خاطره‌انگیز و مهم در زندگی‌ام بود و شک ندارم گشایش‌های زیادی نیز در حوزه اقتصادی و بازرگانی ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: در دو سال اخیر ویروس کرونا مشکلات زیادی بر روابط تجاری کشورها داشت و ایران و آفریقای جنوبی نیز متاثر از این موضوع بودند.

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: انتظار می‌رود در سفر رئیس جمهور ایران به آفریقای جنوبی، فعالان تجاری و بازرگانان ایرانی نیز حضور داشته باشند تا با وضعیت آفریقای جنوبی آشنا شوند.

کومالو گفت: ایران و بویژه استان بوشهر در حوزه نفت و گاز و انرژی دارای جایگاه خاصی است و آفریقای جنوبی می‌تواند در زمینه انرژی، مشارکت لازم را داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۳٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha