۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
رشد ۱۷ هزار واحدی بورس در اولین سه‌شنبه اردیبهشت

رشد ۱۷ هزار واحدی بورس در اولین سه‌شنبه اردیبهشت

شاخص کل با احتساب معاملات عرضه اولیه‌های صبا و شستا توانست در پایان معاملات امروز با رشد ۱۷۱۵۳ واحدی به جایگاه ۷۲۶۱۴۸ واحد برسد.

به گزارش خبرنگار بازار، شاخص کل با احتساب معاملات عرضه اولیه های صبا و شستا توانست در پایان معاملات امروز با رشد ۱۷۱۵۳ واحدی به جایگاه ۷۲۶۱۴۸ واحد برسد، ارزش بازار بورس ایران به عدد ۲۷,۲۸۴,۸۸۲.۷۰۱  میلیون ریال رسیده و ارزش معاملات با قدرت به عدد ۸۲,۱۸۸.۸۲۷ میلیون ریال رسیده یعنی بیش از ۸ هزار میلیارد تومان معامله در یک روز که عدد فوق العاده ای است، تعداد معاملات در بورس نیز به عدد ۱۱۴۸۰۴۹ رسید و حجم معاملات نیز عدد ۷.۰۹۳ میلیون بود.

شاخص کل در پایان معاملات امروز رشد ۲.۴۲ درصدی را تجربه کرد و شاخص کل قیمت هم وزن نیز به رشد ۱.۶۱ درصد بسنده کرد تا نشان دهد شرکت‌های بزرگ همچنان تاثیر زیادی در معاملات دارند، شاخص آزاد شناور رشدی ۲.۵۰ درصدی و شاخص بازار اول رشدی ۲.۷۱ درصدی و شاخص بازار دوم نیز رشدی ۲.۰۲ درصدی را تجربه کرده است.

نمادهای فارس، فولاد، فملی، شپدیس، وبملت، کچاد و وصندوق بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس از خود بر جای گذاشته و نمادهای وبملت، وتجارت، غگل، شپنا، وخارزم، فملی و غسالم پربیننده ترین نمادهای بورسی امروز بودند.  

ارزش بازار اول و دوم فرابورس نیز به عدد ۵,۵۸۹,۸۶۶.۹۶۲ میلیون ریال رسیده تا تقریبا یک پنجم ارزش بازار بورس باشد، ارزش معاملات فرابورس نیز دقیقا نصف بورس بوده و به عدد ۳۵,۲۹۶.۳۷۲ میلیون ریال رسید. نمادهای میدکو، شگویا، صبا، هرمز، دماوند، هرمز، فرابورس و سرچشمه بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشته و نمادهای ذوب، سمگا، دماوند، فرابورس، بجهرم و مادیرا از پربیننده ترین نمادهای فرابورسی بودند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل فرابورس رشدی ۱.۵۵ درصدی داشت و شاخص های صنعت رشدی ۲.۲۷ درصدی، شاخص ۳۰ شرکت بزرگ رشدی ۳.۰۸ درصدی و شاخص ۵۰ شرکت فعالتر نیز رشدی ۲.۸۱ درصدی را تجربه کردند، همچنین در پایان معاملات ۲۲۹ نماد بورسی در وضعیتی مثبت، ۱۰۶ نماد در وضعیتی منفی و ۶ نماد بدون تغییر ماندند در فرابورس نیز ۲۱۰ نماد مثبت، ۸ نماد بدون تغییر و ۸۷ نماد منفی بودند.

کد خبر: ۱۵٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha