۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
قیمت مسکن در مازندران کمرشکن شده است
عضو مجمع نمایندگان مازندران:

قیمت مسکن در مازندران کمرشکن شده است

قائمشهر- علی پور، عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه قیمت مسکن کمرشکن شده است، هدف طرح جهش تولید مسکن را مهار قیمت ها اعلام کرد.

کمال علیپور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قیمت مسکن در کشور و استان کمرشکن شده است به طرح جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: هدف مجلس این بود که قیمت ها را کنترل کند و اولین کار مجلس وضع مالیات برای خانه های لوکس بود که محقق شد.

وی افزود: تعیین عوارض برای خانه های خالی نیز با هدف کنترل قیمت های مسکن اجرا شد و همه نگاه ها این بود که با تاسیس صندوق و ارائه تسهیلات کم بهره و واگذاری زمین های مازاد دولتی شتاب قیمت ها را مهار کنیم.

علیپور یادآور شد: علاوه بر این باید به سمت سرمایه گذاری های تعاونی و خصوصی در بخش مسکن برویم نه آن که دولت را درگیر ساخت مسکن کنیم و همه سعی بر این بود که اعتبارات را به صندوق مسکن بریم و تسهیلات کم بهره ۴۵۰ و ۴۰۰ میلیون تومانی در شهرهای مختلف داده شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: متاسفانه تاکنون اتفاق خاصی در حوزه مسکن در کشور رخ نیافت و دستگاه ها دو ماه فرصت دارند اراضی مازاد را شناسایی و معرفی کنند.

وی تاکید کرد باید بررسی شود در استان استعداد ساخت چه میزان مسکن داریم و نیاز مسکن در استان شناسایی شود و بانک ها باید ۲۰ درصد از تسهیلات را برای ساخت مسکن درنظر گیرند.

کد خبر: ۱۴۶٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha