۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
کتاب برنامه ریزی راهبردی برای تشکل ها به بازار آمد

کتاب برنامه ریزی راهبردی برای تشکل ها به بازار آمد

کتاب الفبای برنامه ریزی راهبردی برای سازمان های غیرانتفاعی و تشکل ها به بازار آمد.

بازار؛ گروه ایران: انجمن های مردم نهاد و صنفی در حالی به دنبال تاثیرگذاری روی تمامی ذی نفعان شان هستند که غالبا از برنامه ریزی راهبردی و بلندمدت برخوردار نبوده و با برنامه ریزی عملیاتی، اقدام محور و کوتاه مدت امورشان را پیش می برند، این در حالی است که سازمان های غیر انتفاعی، سازمان هائی با وظایف و ماموریت های دائمی و انتظارات در نوسان و متنوع همیشگی هستند و می خواهند همیشه ذی مداخلان شان را همراهی و نمایندگی کنند. به همین دلیل، آنها نیازمند برنامه ریزی راهبردی و بلندمدت هستند تا بتوانند بر چالش ها و دشورای های پیش روشان چیره شوند.
این نیاز همیشگی سازمان های غیر انتفاعی در کتابی با عنوان« برنامه ریزی راهبردی در سازمان های غیرانتفاعی» پاسخ گفته شده است. این اثر نوشته مایکل آلیسون و جود کِی است که توسط کتایون مصری و محسن ایلچی، در ۳۲۶ صفحه ترجمه شده و با نثری روان به تمامی سوالات بنیادی که در مسیر برنامه ریزی سازمان های مردم نهاد قرار دارد، پاسخ داده است. این ویراست سوم از کتاب مزبور است.
کتاب «برنامه ریزی راهبردی در سازمان های غیرانتفاعی» با رویکردی جزیی نگر و کاربردی به نحوه راه اندازی و اداره سازمان های غیردولتی و غیرانتفاعی می پردازد. خوانندگان در این کتاب با مباحثی مانند نحوه برنامه-ریزی موفق، چگونگی تدوین راهبردها همراه با تحلیل فضای کسب وکار، توجه به ذینفعان و غلبه بر چالش های پیشِ¬روی سازمانهای غیردولتی آشنا می شوند.
کتاب مذکور به سفارش انجمن احیای ارزشها و حمایت موسسه خیریه نیکان جمشید تهران و شبکه ملی (موسسات نیکوکاری و خیریه) به مرحله نشر رسیده و از سوی انتشارات دستان(۶۶۹۵۴۸۰۰-۰۲۱) منتشر و از ابتدای امسال در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۴۵٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha