۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
دلار آزاد ۱۶ هزار تومان/ قیمت سکه و ارز کاهشی شد
گزارش "بازار" از نوسان بهای ارز در بازار

دلار آزاد ۱۶ هزار تومان/ قیمت سکه و ارز کاهشی شد

قیمت دلار در بازار آزاد از ابتدای هفته جاری بین ۱۶ تا ۱۶ هزار ۲۰۰ تومان در نوسان است اما امروز بهای این کالا روندی کاهشی به خود گرفت و به ۱۶ هزار تومان رسید.

خبرگزاری بازار-  قیمت دلار در نخستین روز هفته جاری که در آستانه ورود به کانال ۱۵ هزار تومان قرار گرفته بود، در روز یکشنبه  و دوشنبه تغییرکرد و به رقم ۱۶ هزار ۲۰۰ تومان رسید اما این قیمت امروز کاهشی شد و باز هم در آستانه ورود به کانال ۱۵ هزار تومان قرار گرفت.  قیمت ارز در این روزها با نوسان اندکی همراه بود اما قیمت ارز در صرافی بانک ها تغییری نکرد.

ثبات نرخ ارز در صرافی بانک ها

کارشناسان معتقدند کاهش حدود ۲۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد به دلیل ثابت ماندن قیمت ارز در صرافی های بانکی است. آنها معتقدند با توجه به این که تقاضای واقعی برای خرید ارز در بازار وجود ندارد بنابراین ارزش بهای این کالا بیش از ۱۶ هزار تومان واقعی نیست.

بنا به این گزارش، قیمت دلار در بازار آزاد  امروز ۱۶  تا ۱۶ هزار و ۷۰ تومان، یورو ۱۷ هزار و ۶۵۰ تومان و درهم امارات ۴ هزار و ۴۴۰ تومان  تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

همچنین امروز صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند. قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز ۱۷ هزار تومان اعلام شده و خرید یورو هم در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

کاهش نسبی قیمت دلار و سکه

بدنبال کاهش اندک قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت سکه نیز در بازارکاهشی شده است به طوری که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۴۲ هزار تومان، سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و طرح قدیم ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۵۵ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷۵ هزار  تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۴۲ هزار و ۱۰۰ تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۸۴۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۷۸۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۶۸۵ دلار معامله می‌شود.

به گزارش " بازار" با توجه به درگیری اقتصاد دنیا با ویروس کرونا و نیز کاهش شدید تجارت های جهانی همچنین سقوط بورس های دنیا و سیر نزولی بهای نفت، کاهش قیمت دلار در بازار در آینده نزدیک دور از انتظار نیست.

کد خبر: ۱۴٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha