۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
وارادات کالا از گمرکات کردستان ۴ درصد کاهش یافت
مدیرکل گمرکات کردستان:

وارادات کالا از گمرکات کردستان ۴ درصد کاهش یافت

کردستان- مدیرکل گمرکات کردستان اظهار داشت: میزان واردات کالا از استان طی سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ از نظر ارزش دلاری چهار درصد کاهش پیدا کرد.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه واردات کالا از طریق گمرک سنندج و مرز رسمی باشماق مریوان انجام می‌شود، اظهار داشت: طی سال گذشته ۴۰ هزار و ۴۸ تن کالا به ارزش ۴۳ میلیون و ۸۶۸هزار و ۷۲۹ دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

وی اضافه کرد: میزان واردات انجام شده در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن از نظر ارزش دلاری چهار درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات کردستان خاطرنشان کرد: عمده ‌ترین کشورهای هدف کالاهای وارداتی به گمرکات استان، عراق، ایتالیا، سوئیس، بلغارستان و آلمان هستند.

رحمانی پور با اشاره به اینکه بازارچه سیرانبند بانه، گمرک باشماق و سنندج در زمینه صادرات کالا در کردستان فعال هستند و صادرات سایر گمرکات هم از طریق گمرک‌های بانه و باشماق انجام می‌شود، یادآور شد: دو میلیون و ۳۴۳ ‌هزار و ۵۷۲ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۳۹هزار و۴۹ دلار سال گذشته از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: این میزان صادرات انجام شده طی سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۷ ازنظر وزنی ۱۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات کردستان افزود: از مجموع صادرات انجام شده یک میلیون و ۲۶۹هزار تن کالا به ارزش ۷۰۰میلیون و ۸۹۸ هزار و ۹۲۹ دلار صادرات استان و یک میلیون و ۷۴تن کالا به ارزش۶۳۸ میلیون و ۱۵۰هزار و ۶۰۵ دلار صادرات اظهار شده در سایر گمرکات است.

رحمانی‌پور با اشاره به اینکه صادرات از  گمرکات سیرانبند بانه و باشماق به خارج از کشورانجام شده است، گفت: مهمترین کشورهای هدف کالاهای صادراتی از گمرکات استان را عراق، افغانستان، ترکیه ،سوریه و هند تشکیل می‌دهند.

کد خبر: ۱۴٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha