۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
روسیه، آمریکا و عربستان از توافق اوپک حمایت کردند

روسیه، آمریکا و عربستان از توافق اوپک حمایت کردند

رهبران روسیه آمریکا و عربستان بر مسئله کاهش مرحله ای تولید نفت به توافق رسیدند.

به گزارش بازار به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ و سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی در یک گفتگوی تلفنی، از توافق اوپک + در مورد محدودیت داوطلبانه مرحله ای برای تولید نفت حمایت کردند و این توافق لازم الاجرا شد.

به گزارش سرویس مطبوعاتی کرملین در بیانیه ای اعلام داشت: "گفتگوی تلفنی بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی صورت گرفت. رهبران این سه کشور از توافق حاصل شده توسط اوپک + در مورد محدودیت داوطلبانه مرحله ای تولید نفت به منظور تثبیت بازارهای جهانی و اطمینان از پایداری بازارهای جهانی حمایت کردند. این توافق نامه به مرحله اجرا گذاشته می شود. "

توافق برای مجموع کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از یکم ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی برای یک بازه زمانی اولیه به مدت دو ماه آغاز می‌شود که پایان این بازه ۳۰ ژوئن امسال  خواهد بود سپس برای یک بازه زمانی ۶ ماهه دیگر از یکم ژوئیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ کاهش عرضه روزانه هشت میلیون بشکه کاهش خواهد بود، سپس در بازه زمانی سوم از یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ به مدت ۱۶ ماه نیز کاهش عرضه روزانه ۶ میلیون بشکه می‌شود.

کد خبر: ۱۳٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha