۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
۹ میلیارد دلار کالای غیر نفتی از بنادر استان بوشهر صادر شد
رئیس اتاق بازرگانی بوشهر:

۹ میلیارد دلار کالای غیر نفتی از بنادر استان بوشهر صادر شد

بوشهر- گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر از صادرات ۹ میلیارد دلاری کالای غیر نفتی از استان بوشهر از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه خبر داد.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: فعالیت بازرگانان و تجار استان بوشهر با توجه به بهبود وضعیت بیماری کرونا و کنترل نسبی این بیماری به دنبال واکسیناسیون، رشد نسبی نسبت به سال گذشته داشته و انتظار می‌رود این روند تداوم یابد.

وی افزود: استان بوشهر در حوزه تجارت دریایی دارای ظرفیت بالایی است و صادرات و واردات از بنادر استان در سال جاری رشد محسوسی نسبت به سال قبل داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در بحث ته لنجی و مساعدت رئیس جمهور و استاندار محترم، بازارها بویژه در بنادر رونق یافته و قیمت اجناس نیز مناسب‌تر از سایر بازارهاست که این امر در تثبیت اشتغال نیز موثر است.

گزدرازی تصریح کرد: صادرات و واردات کالا از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه نسبت به سال قبل رشد داشته و در بحث صادرات غیر نفتی شاهد رشد بیش از ۶۶ درصدی هستیم و واردات نیز حدود ۲۰ درصد بیشتر شده است.

وی از صادرات ۹ میلیارد دلاری کالای غیر نفتی از استان بوشهر خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، بیش از ۲۳ میلیون تن کالای غیر نفتی به ارزش ۸ میلیارد و ۹۲۸ میلیون دلار کالا از گمرکات استان بوشهر به مقصد حدود ۶۰ کشور جهان صادر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر افزود: در مدت یاد شده بیش از ۵۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار نیز وارد استان شده است.

کد خبر: ۱۳۸٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha