۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
پاسخ استعلام ادارات به صنعت، همچنان طولانی است
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

پاسخ استعلام ادارات به صنعت، همچنان طولانی است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از طولانی بودن پاسخ استعلامات دستگاه‌های اداری انتقاد کرد و گفت: انتظار ما درشرایط جنگ اقتصادی، حمایت بیشتر دولت و قوه قضائیه از صنعت است.

به گزارش بازار، سیدعبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مراسم نوزدهمین دوره جشنواره تولید ملی، افتخار ملی که با حضور اهالی خانه صنعت و معدن و همچنین دادستان کل کشور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن خلیج فارس نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد با انتقاد از عملکرد نظام بانکی در مقابل صنعت گفت: اخیرا بانک‌ها در زمینه تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی همکاری بیشتری می‌کنند، اما همچنان در زمینه تامین سرمایه ثابت واحدهای تولیدی مشکل داریم و با اذیت بانک‌ها مواجهیم.

وی افزود: مصوبات ستاد کشوری تسهیل در سطح استان‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد و هماهنگی بین ادارات منابع طبیعی و سازمان‌های استانی صنعت وجود ندارد.

سهل آبادی افزود: صدور پروانه تاسیس و بهره برداری با سرعت خوبی انجام می‌شود، اما گاهی استعلامات محیط زیست و منابع طبیعی طولانی می‌شود و در مورد جرایم شهرک‌های صنعتی هم، این جرایم طاقت فرسا شده و انتظار ما حمایت بیشتر دولت و قوه قضائیه از صنعتگران به عنوان پیشانی مبارزه با تحریم‌های اقتصادی دشمنان است.

رئیس خانه صمت ایران با انتقاد از اجرا نشدن کامل قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: قرار بود بخشی از منابع این قانون به صنعت تخصیص یابد، اما هیچ سهمی به تولید نرسید.

وی با بیان اینکه باید به هر واحد صنعتی، نگاه خاص و مناسب آن را داشت گفت: اگر نگاه دولت به واحدهای معدنی کوچک، همان نگاهی باشد که به معادن بزرگ دارد، واحدهای کوچک نابود می‌شوند، اما همچنان شرایط در سامانه جامع تجارت برای واحدهای کوچک و متوسط مناسب نیست و بیشتر به سود واحدهای بزرگ است.

سهل آبادی قیمت حامل‌های انرژی را یکی دیگر از مشکلات صنعت دانست و گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی از قبیل گاز و برق مشکلات زیادی برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده و صنعت را تهدید می‌کند.

گفتنی است در مراسم نوزدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی از ۵۱ واحد صنعتی، تجاری و معدنی برتر کشور تجلیل به عمل آمد.

کد خبر: ۱۳۵٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha