۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
پیوند صنایع بزرگ و کوچک کرمان/ واحدهای غیرفعال و نیمه فعال احیا می شود
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان:

پیوند صنایع بزرگ و کوچک کرمان/ واحدهای غیرفعال و نیمه فعال احیا می شود

کرمان - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمان پیوند صنایع کوچک و بزرگ استان در قالب یک زنجیره ارزش را از جمله برنامه های پیش رو دانست و گفت: این اقدام را بر اساس دو مدل انجام می دهیم.

مجید غفاری در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت فعالیت شهرک های صنعتی با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از دیدگاه کارشناسی اینکه بگوییم هیچ اتفاقی رخ نداده و شرایط مانند قبل است، درست نیست چرا که اصناف به عنوان بخشی از شبکه های مهم توزیع محصولات از حدود یک ماه گذشته تعطیل هستند.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر با فرهنگ مالی در بخش تولید کشور، اکثر کارخانه جات هفته های آخر سال و یا اول سال حساب های خود را می بندند، به همین علت از دو هفته آینده که تولید به صورت رسمی تر آغاز می شود، می توان در این خصوص اظهار نظر کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان  در پاسخ به این پرسش که برنامه تولیدکنندگان برای شرایط کنونی چیست؟ ادامه داد: تولیدکنندگان قبل از اینکه سیستم دولتی بخواهد برای آن ها نسخه ای بپیچد، فرصت ها و تهدید ها را شناسایی و برنامه ریزی کرده اند. در حال حاضر با رعایت پروتکل های بهداشتی تولید انجام می شود و وضعیت تولید در یکی دو هفته آینده بهتر خواهد شد و در سال جدید جهش هم خواهیم داشت.

غفاری در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ها و سیاست هایی برای جهش تولید در نظر گرفته شده است؟ بیان داشت: وزارت صمت هفت محور را برای جهش تولید برنامه ریزی کرده است و در استان ها ابتدا اداره صمت و بعد از آن شرکت شهرک های صنعتی به عنوان دو بازوی اجرایی وزارت صمت هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان افزود: دو ماموریت را در خصوص بحث شرکت شهرک های صنعتی می توان در نظر گرفت که بُعد اول آن بُعد سخت افزاری است اینکه یک فضایی به عنوان شهرک تعیین و زیرساخت ها ایجاد شود و برای سرمایه گذاران واگذار شود. در استان کرمان در این خصوص کمبودی را احساس نمی کنیم و برنامه هایمان بر مبنای کیفی سازی خدمات موجود است.

وی در ادامه گفت: در سنوات گذشته در بحث شهرک های خصوصی بحث هایی مطرح شده و پروژه های استان کرمان به عنوان پروژه های نمونه اقتصاد مقاومتی کشور شناخته شده است و در این زمینه مشکل خاصی نداریم.

60 درصد واحدهای تولیدی کرمان زیر ظرفیت قعالیت می کنند

غفاری با اشاره به اینکه بُعد دوم بحث حمایت و توسعه صنایع کوچک است که در جهش تولید نقش تاثیرگذاری دارد، افزود: تکمیل ظرفیت واحدهای صنعتی خالی در سال جدید مهمترین بحثی است که با کمک اداره صمت باید پیگیری کنیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان تصریح کرد: حدود ۶۰ درصد واحدهای صنعتی زیر ۱۰۰ درصد ظرفیت تولیدشان در حال فعالیت هستند که این ظرفیت بسیار خوبی برای جهش تولید است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از قدم های شرکت شهرک های صنعتی در سال جدید راه اندازی مجدد واحدهای تعطیل است، گفت: در این خصوص سعی می شود یا خود واحد ها را راه اندازی کنیم یا از ظرفیت های مکانی و ماشین آلات این واحدها برای ایجاد یک واحد جدید استفاده کنیم.

غفاری افزود: بسیاری از این واحدها به دلیل اینکه سلیقه مشتری تغییر کرده دیگر در بازار امروز جایگاهی ندارند و در نتیجه تعطیل شده اند.

وی اظهار داشت: پیوند صنایع کوچک با صنایع بزرگ استان در یک زنجیره ارزش است برای گسترش این موضع دو مدل اجرا خواهیم کرد، مدل هایی که بومی سازی روز دنیا هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان تصریح کرد: مدل اول پیمانکاری فردی و مدل دوم توسعه خوشه ای است که نتایج خوبی در آینده خواهد داشت.

غفاری با اشاره به اینکه صنایع کوچک نیاز به توانمندسازی و افزایش ارتقاء بهره بری دارد، گفت: با آموزش ها و برنامه های مدیریتی و کارآفرینی که برای این واحد ها خواهیم داشت در راستای توانمندسازی و ارتقاء بهره وری آن ها اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدل های جدید تامین مالی که یکی از مشکلات اصلی صنایع کوچک نحوه تامین مالی است در دستور کار خواهیم داشت، تصریح کرد: استان کرمان در این خصوص پیشرو بوده و به صورت عملیاتی تامین منابع مالی انجام می شود.

کد خبر: ۱۳٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha