۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
حوزه گل و گیاه گلستان اتحادیه ندارد
یک فعال اقتصادی:

حوزه گل و گیاه گلستان اتحادیه ندارد

گرگان- کریم آبادی، تولیدکننده گل و گیاه زینتی، از نبود اتحادیه در این حرفه اظهار نگرانی کرد و گفت: این نابسامانی‌ها باعث عرضه محصول با قیمت‌های متفاوت شده است.

عسگر کریم آبادی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که تعیین قیمت گل و گیاه سلیقه‌ای است، اظهار کرد: قیمت گذاری گل و گیاه بسته به عرضه، تقاضا و سلیقه شخصی است.

او ضمن یادآوری این نکته که در حوزه گل گیاه صنف نداریم، افزود: حتی در بخش محصولات کشاورزی که صنف دارند، قیمت گذاری کالاها با نظارت صنف یا اتحادیه آنها انجام نمی‌شود مگر برای محصولی مانند گندم که دولتی است، قیمت گذاری انجام شود.

این فعال اقتصادی ادامه داد: گاهی مشتری گل یا نهالی را به قیمت ۳۰ هزار تومان از ما می خرد اما در گل فروشی ۱۰ برابر گران‌تر به فروش می‌رساند؛ این تفاوت قیمت در بازار وجود دارد و نظارتی در این حوزه نیست.

وی با بیان این مطلب که استان‌های اصفهان و مازندران دارای اتحادیه هستند، افزود: جدای از قیمت گذاری، نبود صنف امکان طرح مشکلات این حوزه و پیگیری حقوق فعالان این بخش را نمی‌دهد.

کریم آبادی از مشکلاتی در حوزه بیمه پرسنل و صدور مجوز برای این صنف خبر داد و گفت: در حال حاضر حوزه کشاورزی از مالیات معاف است اما اگر بعدها با پدیده‌ای به نام مالیات مواجه شویم هم کسی برای پیگیری حقوق فعالان این حوزه انتخاب نشده است.

وی تشکل چند تعاونی را منتج به ایجاد یک اتحادیه دانست و اضافه کرد: چندی پیش یک تعاونی در استان تشکیل شد که متاسفانه از انسجام کافی برخوردار نبود.

کریم آبادی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه افراد ذی‌نفوذ حاضر به صرف نظر از منافع شخصی شان در کوتاه مدت نیستند تاکنون یکپارچگی در این حوزه شکل نگرفته است و وقتی منافع عمومی تامین نشود، افراد به مرور استقبالشان از پیگیری تعاونی‌ها کم خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۱٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha