۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
فرآیند سرمایه گذاری در مازندران کند شده است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

فرآیند سرمایه گذاری در مازندران کند شده است

ساری- افضلی، کارشناس و فعال اقتصادی در مازندران با بیان اینکه فرآیند سرمایه گذاری در استان دچار کندی مفرط شده است، گفت: متاسفانه محورهای توسعه در استان مشخص نیست.

احمد افضلی در گفتگو با خبرنگار بازار توسعه بنگاه های کوچک و متوسط را از مهمترین راهبردها برای توسعه اقتصادی استان برشمرد و گفت: علاوه بر این تکیه بر نیروهای پر تلاش داخلی برای جهش در بخش صنعت و تولید ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند توسعه سرمایه گذاری در مازندران دچار کندی مفرط شده است، اجرا نشدن کامل سند چشم انداز توسعه را دلیل آن بیان کرد و گفت: با توجه به مشکلات موجود باید برای رفع آن در فرآیند توسعه برنامه ریزی کنیم.

وی با اظهار اینکه هنوز محورهای توسعه در استان مازندران مشخص نیست، گفت: این در حالیست که محورهای توسعه باید منطبق بر استعدادهای سرزمینی باشد و مشخص نبودن محورهای توسعه حس عقب ماندگی را در استان ایجاد کرده است.

افضلی با عنوان اینکه در سرزمین طلای سبز روی خاکستر هستیم، گفت: باید مشخص شود که مازندران قطب کشاورزی است یا گردشگری و شفاف نبودن این موضوع سبب شده تا از فرآیند توسعه عقب بمانیم.

این کارشناس اقتصادی، بخشی نگری را مهمترین مشکل در استان ذکر کرد و گفت: لازم است نقشه راهی برای توسعه طراحی شود و عدم بهره مندی از اقتصاد دریامحور و عدم بهره گیری از ظرفیت بازارهای همسایه خزری سبب شده تا فرایند توسعه در استان چندان ملموس نباشد.

کد خبر: ۱۲۵٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha