۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
۳۰۰ مرغداری مازندران غیرمجاز و نیازمند ساماندهی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۳۰۰ مرغداری مازندران غیرمجاز و نیازمند ساماندهی است

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران شمار مرغداری های مجاز را دو هزار و ۳۰۰ واحد ذکر کرد و گفت: ۳۰۰ مرغداری غیرمجاز نیازمند ساماندهی است.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تفکیک تبصره چهار و رعایت فواصل بین دامداری ها و گلخانه ها آسیب جدی به استان وارد می کند، اظهار داشت: در سال های اخیر اتفاقات خوبی در زمینه ایجاد گلخانه ها در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مازندران رتبه اول ایجاد گلخانه ها را در کشور دارد، گفت: هرچند سطح گلخانه های ما هزار تا یک هکتاری است اما توجه ویژه ای به این بخش در سال های اخیر صورت گرفته است و اجرای تبصره چهار و رعایت فواصل سبب توقف در توسعه طرح می شود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه فعالیت یک مرغداری در ۱۶۰ متری گلخانه چه مشکلی را می تواند ایجاد کند و اعمال تبصره چهار سبب آسیب به بخش کشاورزی می شود.

شهیدی فر با اظهار اینکه شرایط مازندران با دیگر مناطق کشور متفاوت است، افزود: هزار و ۲۰۰ واحد شالیکوبی، دو هزار و ۲۰۰ مرغداری مجاز و ۳۰۰ مرغداری غیرمجاز در استان وجود دارد که باید ساماندهی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به فعالیت دو هزار و ۹۰۰ گلخانه و بیش از ۶۵ هزار واحد دامداری صنعتی و سنتی در استان اشاره کرد و گفت: با این شمار اجرای تبصره چهار و رعایت فواصل سبب بروز مشکلاتی می شود.

کد خبر: ۱۲۵٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha