۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
طراحی هویت بصری در برندینگ

طراحی هویت بصری در برندینگ

هویت بصری برند: همه چیزهایی که باید در مورد این جنبه ضروری ایجاد یک برند بدانید

به گزارش بازار، هویت بصری ابزار قدرتمندی برای بیان داستان یک برند و ارتباط مستقیم با مشتریان است. از آنجایی که برقراری ارتباط بسیار موثر است، پیام اشتباه می تواند عواقب ناگواری داشته باشد. شناخت هویت برند شما را درمسیر سفری بصری هدایت می کند، اما بهترین راه برای اطمینان از اینکه در مسیر درستی از طراحی هویت بصری هستید، کار با یک طراح لوگو و آژانس تبلیغاتی برندینگ عالی است.

هویت بصری چیست؟

هویت بصری تمام اطلاعات تصویری و گرافیکی است که یک شخصیت را برای  برند شکل می دهد  و آن را از بقیه رقبا متمایز می کند. به عبارت دیگر، تمام چیزهایی که مشتریان به صورت فیزیکی می بینند، ازطراحی لوگو گرفته  تا طراحی ست اداری و دکوراسیون داخلی یک فروشگاه که برند را توصیف کند.

هدف از هویت بصری  :  

برای ایجاد احساس در ذهن بیننده

برای اطلاع رسانی در مورد ماهیت برند و خدمات و محصولات ارائه شده

برای هماهنگی  بسیاری از جنبه های مختلف یک کسب و کار از طریق تصاویر بصری ثابت

عناصر هویت بصری

هویت بصری اساساً زبان بصری یک برند است. عناصر منفرد آن، مانند کلمات، بلوک‌های سازنده‌ای هستند که به پیام‌رسان اجازه می‌دهند معنایی را در ذهن مخاطب ایجاد کند. در  این مطلب، ما به عناصر هویت بصری به صورت مجزا نگاه خواهیم کرد :

گرافیک

گرافیک، در زمینه هویت بصری بیان کننده تصاویری است که ترسیم یا طراحی می شوند. آنها می توانند به سادگی اشکالی مثل یک بطری کوکاکولا یا  چیزی پیچیده‌تر مانند لوگو، نمادها، بنرها  یا انیمیشن‌ها باشند.

تایپوگرافی

تایپوگرافی شکل یا استایل متنی است که در برندسازی خود استفاده می کنید. تفاوت بسیاری در انواع فونت وجود دارد و هر یک می تواند یک احساس متفاوت در ذهن بیننده ایجاد کند.

  پالت رنگ

رنگ برای شناسایی یک برند از طریق یک طرح مانند ساخت لوگو است که به طور کلی استفاده  بیش از سه رنگ در برندسازی توصیه نمی شود که بهتر است از یک  رنگ بسیار خاص استفاده می شود. هنگامی که رنگ ها به درستی استفاده شوند، قابلیت این را دارند که  قوی ترین واکنش های احساسی  را در بیننده ایجاد کنند.

تصویرسازی

تصویربرداری محتوای عکاسی و ویدیویی وهر تصویر واقعی  برند است که در تبلیغات استفاده می شود. وقتی صحبت از هویت بصری به میان می آید، طراحان باید تنها تصاویری را انتخاب کنند که نمایانگر شخصیت برند و مهمتر از همه مشتریان آن باشد.

تصویرسازی عنصری است که بیشترین ارتباط را با مخاطب هدف دارد زیرا مردم با تصاویر بیشتر همزاد پنداری می کنند.

طراحی هویت بصری در برندینگ

دارایی های فیزیکی برند

دارایی های فیزیکی اشیای مادی هستند که به نشان دادن هویت بصری برند کمک می کنند.

دارایی‌های فیزیکی می‌تواند شامل چیدمان و طراحی یک فروشگاه باشد (مثل اینکه همه فروشگاه‌های اپل با فضای داخلی سفید و ویترین شیشه‌ای شبیه به هم هستند)

طراحی لوگو و آرم در قلب ایجاد هویت بصری است. لوگو مهمترین نماد برای یک برند است و بسیاری از گزینه های گرافیکی، رنگ و تایپوگرافی در مورد هویت بصری را نشان می دهد. این موارد شامل کارت‌های ویزیت، سربرگ‌ها و ست اداری و تصاویر نیز می‌شود.

طراحی هویت بصری در برندینگ

تجارت و تبلیغات

تبلیغات جایی است که کسب و کارها از تصاویر بصری خود برای نمایش دادن به مشتریان استفاده می کنند. که می تواند به شکل بروشور، کاتالوگ، بیلبورد، تلویزیون/مجله/ تبلیغات بنری و موارد دیگر باشد. از آنجایی که مشتریان به ندرت به تبلیغات توجه می کنند، عناصر بصری باید برای تحت تاثیر  قرار دادن و جلب توجه، سرگرم کننده و متقاعد کننده باشند.

طراحی وب و دیجیتال

طراحی وب  و دیجیتال فضایی است که مصرف کنندگان می توانند مستقیماً با هویت بصری شما به صورت آنلاین در تعامل باشند. عناصر هویت بصری در اینجا اغلب به شکل تصاویر و مقالات در وب‌سایت با رابط های کاربری با رنگی مناسب، محتوای رسانه‌های اجتماعی، انیمیشن‌ها، نمادها، دکمه‌ها و موارد دیگر بیان می‌شوند.

طراحی هویت بصری در برندینگ

فواید عناصر هویت بصری 

۱-کمک به شناخت برند میکند

به برندی که موردعلاقه شماست فکر کنید. اولین جزئیاتی که به ذهن می رسد چیست؟ احتمالا لوگوی آنها یا طراحی متمایز محصولشان است. برندهایی مانند مک دونالد، نایک یا اپل موفقیت خود را  تا حدی مدیون شناخت برند هستند. که به کاربران امکان می دهد لوگو، نام و سایر عناصر بصری برند شما را تشخیص دهند و با آن ارتباط برقرار کنند.

۲- اعتماد به برند و کسب و کار شما را افزایش می دهد

عناصر هویت بصری زمینه مفیدی برای استفاده از محتوا برای افزایش دانش و اعتبار برند هستند. و محتوای با ارزش و با کیفیت بهترین راه برای ایجاد رابطه با مردم و تبدیل آنها به مشتریان بلندمدت است.

اگر مخاطبان شما ببینند که هویت بصری خود را جدی می گیرید، به کسب و کار شما در سطح بالاتری اعتماد می کنند و با آن ارتباط برقرار می کنند.

۳- ایجاد حس تداوم در کسب و کار و ثبات برند

همانطور که نام تجاری شما بزرگ تر و شناخته تر  می شود، هویت بصری پشتیبان ارزش ها و رشد آن می باشد و آن را ثابت و آشنا نگه دارد. برخی از مصرف کنندگان وفادار محصول شما ممکن است از نظر عاطفی به جلوه های هویت بصری برند وابسته باشند زیرا به آنها احساس تعلق خاطر می دهد.

۴- باعث فروش بیشتر و سرنخ بهتر می شود

اگر گرافیک، وب‌سایت و  پست‌های رسانه‌های اجتماعی و مطالب تبلیغاتی شما پیامی یکسان در مورد هویت برند شما و ارزش‌های اصلی آن ارسال می‌کند، احتمالاً فروش شما بیشتر خواهد شد.

ثبات در افزایش هویت بصری برند منجر به دیده شدن برند تا  ۳.۵ برابر می شود. و دیده شدن  بیشتر می تواند درآمد را تا ۲۳ درصد افزایش دهد.

۵-  رابطه بهتر و نزدیکتر با مشتری ایجاد می کند

مخاطبان هدف شما می توانند از طریق هویت برند بصری که برای آنها جذاب و قابل درک است، به طور معناداری با شرکت شما ارتباط برقرار کنند.

افرادی که برند شما را می شناسند، لزوماً نباید مشتری شما باشند. با این حال، آگاهی از برند، شانس تعامل موفقیت آمیز با مخاطبان را افزایش می دهد و باعث افزایش نرخ فروش می شود.

۶-  برند شما را از رقبا متمایز می کند

یک هویت بصری متمایز یک اثر برندینگ چشم نواز، چشمگیر و به یاد ماندنی ایجاد می کند که به شما کمک می کند از رقبایتان متمایز شوید.

۷- به افزایش ماندگاری  کارکنان کمک می کند

برندهای موفق حول یک تیم قوی از کارمندان متعهد ساخته شده اند. و در بازار کار رقابتی، شما همیشه به راه هایی برای ارتباط با کارکنان فعلی و بالقوه نیاز دارید.

نکته نهایی : یک هویت بصری عالی از محتوا برای نشان دادن شخصیت، فرهنگ و ارزش های شرکت شما به روش های خلاقانه استفاده می کند.

رسانه هنر برتر مجری طراحی لوگو، طراحی کاتالوگ و طراحی بسته بندی و طراحی کارکتر و ثبت برند شما است جهت مشاوره و استعلام قیمت با شماره های زیر تماس بگیرید و نمونه کارها را در آدرس وب سایت رسانه هنر برتر می توانید ببینید.

۰۹۱۳۳۰۵۵۱۵۶

۰۹۱۲۴۱۸۴۶۰۰

www.saynadesign.com

کد خبر: ۱۲۴٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha