۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
همسایگان؛ در اولویت سیاست خارجه ایران
وزیر امور خارجه عنوان کرد

همسایگان؛ در اولویت سیاست خارجه ایران

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: کشورهای همسایه در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: گرچه صحبت از اولویت همسایگان در سیاست خارجی حرف تازه‌ای نیست، اما در دولت جدید اجباری وجود دارد تا این سیاست به یک منظومه منسجم تبدیل شود.

وی تصریح کرد: تحکیم مناسبات و روابط با همسایگان باید به نفع دو طرف باشد.

وزیر امور خارجه با اشاره به این که ۴۰ درصد برنامه‌های دستگاه دیپلماسی در دولت سیزدهم به دیپلماسی اقتصادی و تجارت بین الملل اختصاص دارد، گفت: نگاه به آسیا در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

امیرعبداللهیان سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال را از ویژگی‌های دولت سیزدهم برشمرد و افزود: توجه به ایرانیان خارج از کشور و از میان برداشتن گسستگی در این زمینه از برنامه‌های وزارت امور خارجه است.

وی از برگزاری اولین نشست شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست آقای رئیسی در روزهای آینده خبر داد و گفت: از جمله برنامه‌های این نشست، تثبیت قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور است.

وزیر امور خارجه در زمینه بی اثر کردن و لغو تحریم‌ها به دو مأموریت در این زمینه اشاره کرد و افزود: ما موظفیم که مجاهدت کنیم و با رویکرد انقلابی و جهادی در مسیر بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه به این شعار و سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه پایدار اقتصادی بدون نگاه به مذاکرات وین جامه عمل بپوشانیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در عین حال وظیفه ذاتی دستگاه دیپلماسی لغو تحریم‌های ظالمانه امریکاست تا همه سعی و تلاش مان را در این زمینه به کار ببریم و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری از این گردنه عبور کنیم.

کد خبر: ۱۲۲٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha