۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
پروتکل بازگشایی اماکن فروشگاهی و مراکز تولید استان اردبیل تدوین و ابلاغ می شود
استاندار اردبیل:

پروتکل بازگشایی اماکن فروشگاهی و مراکز تولید استان اردبیل تدوین و ابلاغ می شود

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: پروتکل بازگشایی اماکن فروشگاهی و کسبه و مراکز تولید استان تدوین و ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنام جو قبل از ظهر جمعه در جلسه تصویری غیر حضوری با فرمانداران استان اظهار کرد: فرمانداری های استان با همکاری دیگر دستگاه ها و نهادهای زیربط  حداکثر مراقبت از گروه های پرخطر را در کنترل بیماری کرونا انجام دهند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: گروه های پرخطر شامل افرادی با بیماری های زمینه ای از قبیل فشار خون، دیابت و ناراحتی تنفسی و نیز افراد مسن و سالخورده بیشترین تعداد مرگ و میر را در ابتلای به بیماری کرونا به خود اختصاص داده و ضروری است اقدامات و تمهیدات لازم برای اعمال اصول مراقبتی و مصونیت این گروه از قرار گرفتن در معرض ابتلای به بیماری انجام گیرد.

بهنام جو ادامه داد: فرمانداران، افرادی را برای انجام امورات ضروری این گروه اعم از خریدهای روزمره و حتی تامین بسته های معیشتی خانواده های نیازمند با محوریت نهادهای حمایتی بگمارند تا نیازی به خروج آنان از خانه که تنها پناهگاه ایمن است نباشد.

وی از همکاری مردم و تلاش مسئولان بخصوص نیروهای مسلح در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت توصیه های مسئولان بهداشتی، بخصوص در سیزده بدر قدردانی کرد و گفت: با اطلاع رسانی های مناسب و ارتقا سطح معلومات عمومی پیشگیری و مقابله با این ویروس منحوس وارد فاز جدیدی از کنترل و پیشگیری شده است.

رئیس ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا افزود: نکات مهم ایمنی و پروتکل بازگشایی مدارس و اماکن فروشگاهی و کسبه و مراکز تولید استان تدوین و ابلاغ می شود و تا فراهم شدن وضعیت سفید و بازگشت زندگی مردم به روال عادی رعایت دقیق این مقررات ضروری است.

وی از مردم خواست همچنان با ماندن در خانه و پرهیز از ترددهای غیر ضرور از شیوع این ویروس ممانعت کنند.

در این جلسه فرمانداران شهرستان ها و مسئولان بهداشتی و درمانی استان گزارشی از اقدامات انجام گرفته در این خصوص ارائه کردند.

کد خبر: ۱۲٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha