۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
کاهش ۶۰ درصدی تردد قطار در راه‌آهن آذربایجان
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان خبر داد

کاهش ۶۰ درصدی تردد قطار در راه‌آهن آذربایجان

تبریز- مدیر کل راه آهن آذربایجان از کاهش ۶۰ درصدی تردد قطار در راه‌آهن آذربایجان خبر داد و گفت: حرکت قطارها با ۵۰ درصد ظرفیت انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی راه آهن منطقه آذربایجان، شاپور ارصلانی امروز در تبریز اظهار داشت: در حال حاضر حجم قطارهای که در محدوده راه‌آهن آذربایجان در تردد هستند بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت و کاهش حجم تقاضا افزود: کاهش خدمات ریلی در استان و منطقه آذربایجان به دلایل یاد شده و درخواست‌های مکرر از هموطنان برای حضور در خانه‌های خود برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اتفاق افتاده است.

ارصلانی اضافه کرد: هم اکنون تعداد قطارهای ارائه دهنده خدمات مسافری بطور میانگین از ۵ قطار به ۲ مورد رسیده و این تعداد نیز با ۵۰ درصد ظرفیت به سوی مقاصد خود حرکت می‌کنند.

وی درباره مقایسه تعداد قطارهای ارائه دهنده خدمات مسافری و مسافران عید امسال با سال گذشته تاکید کرد: مقایسه خدمات ریلی عید امسال با پارسال حکایت از رسیدن آن به رقمی کمتر از ۱۰ تا ۱۵ درصدی سال گذشته دارد.

این مقام ارشد منطقه و استان در حوزه حمل و نقل ریلی، از انجام تمهیدات لازم برای کنترل مسافران حوزه مدیریتش خبر داد و اظهار داشت: غربالگری مسافران بدون استثناء و گندزدایی کلیه واگنها و اماکن راه آهن بصورت روزانه انجام می شود.

وی تصریح کرد: غربالگری مسافران در مبادی تبریز، مراغه، هشترود و ... براساس دستورالعمل های وزارت بهداشت صورت می گیرد.

کد خبر: ۱۱٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha