۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
جهش تولید از طریق توجه به بخش خصوصی اتفاق می‌افتد
رئیس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد:

جهش تولید از طریق توجه به بخش خصوصی اتفاق می‌افتد

خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: باید بخش خصوصی را با توسعه بخشیدن اجزا آن در امر "جهش تولید" جدی بگیریم.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران، درباره شعار سال با نام "جهش تولید" اظهار کرد: اولین کاری که می توان در جهت جهش تولید انجام داد آن است که افکار را تغییر دهیم چرا که اگر همانند گذشته پیش برویم جهش چندانی نخواهیم داشت.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: باید قبول کنیم که توسعه از طریق بخش خصوصی صورت می پذیرد و زمانی این رونق محقق می شود که محیط کسب و کار، محیط باثباتی باشد.

خوانسازی در ادامه تصریح کرد: باید توجه کنیم که چه موانعی بر سر راه توسعه و رونق وجود دارد تا بتوان آنها را مشخص کرد و تلاش کنیم که آنها را از سر راه برداریم تا بتوانیم جهش خوبی در این امر (جهش تولید) داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی در ادامه افزود: زمانی می توانیم در جهت "جهش تولید" گام برداریم که بتوانیم فضای کسب و کار را بهبود و توسعه دهیم چرا که این امر می تواند فضا را برای حرکت توسعه دهد.

به گفته وی، اگر قرار است که کشور توسعه پیدا کند، تنها راه آن، توسعه بخش‌خصوصی است، البته باید توجه داشت که توسعه بخش خصوصی به این معنا نیست که حرکت ولنگاری در اقتصاد داشته باشد، بلکه دولت باید نظارت‌های کافی بر عملکرد این بخش صورت داده و اجازه بدهد که بخش خصوصی فعال باشد و نرخ کالاهای تولیدی آن، بر اساس عرضه و تقاضا و در قالب یک مکانیزم رقابتی تعیین شود، پس دولت تنها باید در نقاطی که لازم است، به قیمت گذاری ورود کند و به صورت استثنایی و در موارد نادر دخالت کند.

خوانساری اظهار کرد: در عین حال برای جهش تولید، دستگاه هایی که مرتبط با کسب و کار، همچون سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی هستند، باید فشارهایی که بر روی تولیدکنندگان وارد می آورند را کمتر کرده و با آنها همکاری بیشتری داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: جهش یا رونق تولید زمانی رخ خواهد داد که محیط کسب و کار در کشور، یک محیط آرام و بدون تنش باشد که در همین ارتباط باید به این نکته اشاره کرد که اگر قرار باشد جهشی در تولید ایجاد شود، باید موانع بر سر راه کسب و کار را از پیش رو برداریم.

کد خبر: ۱۰٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha