۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
نگاه ویژه بازار سرمایه به وزیر پیشنهادی اقتصاد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نگاه ویژه بازار سرمایه به وزیر پیشنهادی اقتصاد

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن ابراز امیدواری نسبت به برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد، مطرح کرد: وزیر پیشنهادی از نزدیک نسبت به تحولات بازار سرمایه اشراف دارد و برنامه‌های وی کارساز است.

بازار؛ گروه بورس: سید احسان خاندوزی از طرف سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب جمهور سیزدهم به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد انتخاب شد؛ اقتصادی که چرخش در اواخر دولت قبل به لنگ افتاد و صدای کج تابیدن آن از فرسنگ‌ها به گوش می‌رسید، اما این چرخ لنگ، حالا نیاز به اقتصاددانی دارد که بتواند ثبات برای کشور به همراه داشته باشد و این لنگی را تا حدودی بگیرد.

وزیر پیشنهادی اقتصاد از معدود افرادی است که از بدنه کارشناسی بالا آمده است و تجربه کار مطالعاتی خوبی در حوزه اقتصاد داشته و علاوه بر این، شناخت خوبی از فعالان بخش‌های مختلف دارد

بازار سرمایه نیز از این قاعده مستثنی نبود. این بازار از مرداد ماه سال ۱۳۹۹ وارد یک بحران عجیب شد و در پی این بحران، بسیاری از سرمایه‌گذاران در این بازار اعتمادشان نسبت به این بازار را از دست دادند بنابراین، به نظر می‌رسد، وزیر اقتصاد بعدی نه تنها در زمینه اقتصاد داخلی، بلکه در کارزارهایی ازجمله ارز، نظام بانکی، بازار سرمایه، اقتصاد خرد و کلان و ...، چاله‌های زیادی پیش پای خود ببیند و باید دید آیا برنامه‌های سید احسان خاندوزی، وزیر پیشنهادی اقتصاد می‌تواند از پس این چاله‌ها درآید یا خیر.

این وزیر پیشنهادی سال‌هاست که در بدنه مرکز پژوهش‌های مجلس و در حوزه اقتصاد فعالیت دارد و تا به حال چند کتاب در این زمینه نوشته است، اما این عقبه باعث نمی‌شود که مشکلات به خودی خود حل شوند و علاوه بر برنامه و دیدگاه خوب، باید شرایط را هم در نظ گرفت، اما حال که بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران امیدوار و مطمئن هستند که خاندوزی، وزیر بعدی اقتصاد خواهد بود، بد نیست که نظر کارشناسان بازار سرمایه را هم در رابطه با برنامه‌های وی بدانیم و از این فرصت برای بررسی دیدگاه وی در رابطه با بازار سهام نیز استفاده کنیم.

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌گو با خبرنگار بازار در رابطه با وزیر پیشنهادی اقتصاد و تأثیر انتخاب وی روی بازار سرمایه اظهار کرد: آقای خاندوزی جزو وزرای جوانی هستند که در سن ۴۱ سالگی به مسند وزارت می‌رسند و حرکت او از بدنه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بوده است و در طول سالیان گذشته به صورت دائم به صورت تحقیقاتی مشغول به کار بوده‌اند و کارنامه خوبی در حوزه اقتصادی و پژوهشی در مجلس دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: وزیر پیشنهادی اقتصاد از معدود افرادی است که از بدنه کارشناسی بالا آمده است و تجربه کار مطالعاتی خوبی در حوزه اقتصاد دارند و علاوه بر این، شناخت خوبی از فعالان بخش‌های مختلف دارند که از نزدیک با روند تصمیم‌سازی و شکل‌گیری برنامه‌های توسعه‌ای آشنایی دارند و همچنین، با عملکرد دولت‌های مختلف در مجلس آشنا شده‌اند. به همین دلیل، از جمله افرادی هستند که به نظر می‌رسد با رأی بسیار بالایی در کابینه دولت جای بگیرند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه دید کارشناسی خاندوزی یکی از نقاط قوت وی در برخورد با بازار سرمایه است، گفت: او در دو سال اخیر به خصوص در یک سال گذشته از نزدیک بازار سرمایه را دنبال کرده‌اند و برنامه‌های وی از جمله ارتقای جایگاه بازار سرمایه، تقویت عرضه‌های اولیه و نقش تأمین مالی بازار سرمایه در کل اقتصاد، برنامه‌هایی قابل اتکا هستند.

دارابی در پایان خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم برنامه‌های آقای خاندوزی، برنامه‌های بسیار خوبی است و امیدواریم به مرحله اجرا برسند.

کد خبر: ۱۰۳٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha