۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
تکلیف سکاندار ساختمان طالقانی مشخص شد| «اوجی» گزینه نهایی رییسی برای وزارت نفت

تکلیف سکاندار ساختمان طالقانی مشخص شد| «اوجی» گزینه نهایی رییسی برای وزارت نفت

سید ابراهیم رییسی، «جواد اوجی» را که پیشتر مدیرعامل شرکت ملی گاز بوده به عنوان وزیر نفت دولت سیزدهم به مجلس معرفی خواهد کرد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: بالاخره بعدی از کش و قوس های فراوان تکلیف وزیر نفت دولت سیزدهم هم مشخص شد بر اساس گزارش های رسیده به خبرنگار خبرگزاری بازار  جواد اوجی به عنوان وزیر نفت  سید ابراهیم رییسی به مجلس معرفی می شود.

جواد اوجی، رئیس سابق شرکت ملی گاز است که بعد به یکی از شرکت‌های حوزه انرژی زیر مجموعه بنیاد مستضعفان رفت. او در ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی حضور نسبتا فعالی داشت و حالا به عنوان گزینه وزارت نفت به مجلس معرفی شده است.

بیوگرافی وزیر نفت پیشنهادی رییسی 
جواد اوجی متولد ۱۳۴۵/۰۵/۰۲ در شیراز می‌باشند. او در تاریخ ۱۳۶۹/۰۱/۰۱ در صنعت نفت استخدام و مشغول به کار شده‌اند. اوجی پیش از ریاست شرکت ملی گاز  در سمت های ، کارشناس اداره مهندسی نفت شرکت مناطق نفتخیز جنوب اهواز، کارشناس ارشد اداره ارزیابی مخازن نفت و گاز شرکت مناطق نفتخیز جنوب اهواز، رئیس اداره مهندسی پتروفیزیک شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رئیس اداره مهندسی نفت شرکت بهره برداری نفت وگاز زاگرس جنوبی، عضو هیئت مدیره شرکت بهره برداری نفت وگاز زاگرس جنوبی، معاون امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال ۸۳ تاکنون خدمت می‌کردند.

آقای اوجی دارای مدرک تحصیلی لیسانس مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت اهواز هستند.

توسعه میادین گازی دغدغه اصلی اوجی
او که عضو هیات امنای دانشگاه صنعت نفت نیز است، بیشترین دغدغه‌ای که با رسانه‌ها مطرح کرده است توسعه میادین گازی و تقویت ارزآوری از این حوزه بوده است.

 او در زمان مدیریت خود در شرکت ملی هم از راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای مانند خط لوله اسلامی گفته بود.

بر اساس این طرح مسیر جدیدی برای انتقال گاز ایران از سوریه به اروپا تعریف شد.

اوجی همچنین به یکی از سایت های خبری گفته است که نیروگاه‌های ایران متنوع نیستند و بر توسعه نیروگاه‌های اتمی و بادی تاکید کرده است. در نهایت او در کنار چهره های مبتکر جوان انقلابی، می تواند شرایط ویژه ای را در این حوزه رقم بزند.

کد خبر: ۱۰۲٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • قاسم سلیمانی دیگه همانندش نمیاد IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      به این میگن گزینه خوب و متخصص
    • هادی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      یکی از مشکلات اصلی صنعت نفت کشور مشمل منابع و نیروی انسانیه. خیل عظیم نیروهای قرارداد موقت و پیمانکاری که بار اصلی کار رو در وزارت نفت به دوش دارند ولی در ۸ سال وزارت زنگنه مورد بی مهری شدیدی قرار گرفتند. وزیر بعد اگه وضعیت این نیروها رو سر و سامان نده قطعا با یک بحران ور صنعت نفت مواجه خواهیم بود