۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
توزیع عادلانه وام‌های روستایی رعایت شود/ ضرورت معافیت پیله‌وران از پرداخت مالیات
در گفتگو با بازار عنوان شد:

توزیع عادلانه وام‌های روستایی رعایت شود/ ضرورت معافیت پیله‌وران از پرداخت مالیات

زاهدان - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تسهیلاتی که در قالب وام به مناطق روستایی و محروم اختصاص می یابد باید بر اساس نیازسنجی و عادلانه توزیع شود.

عبدالحکیم ریگی در گفت و گو با بازار اظهار داشت: خوشبختانه مردم استان سیستان و بلوچستان در پرداخت مالیات عملکرد مطلوبی دارند اما باید اقشار ضعیف همچون روستائیان و مرزنشینان از پرداخت مالیات معاف شوند.

وی افزود: مالیات می تواند برای رونق اقتصادی بکار گرفته شود و  علاوه بر  تأمین هزینه های بخش عمومی، به خدمت رونق  تولید و اشتغال درآید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت پیله وران در مرزهای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: این روز ها پیله وران در امر واردات دام نیز ورود پیدا کرده اند اما می طلبد این قشر نیز از معافیت مالیاتی بهره مند شود تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهند.

ریگی با اشاره به اینکه لازم است تا تعهدات پیله وران به بانک مرکزی مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: به موجب این تعهدات، پیله وران با مراجعه به بانک های عامل به خرید و فروش ارز به نرخ روز، نسبت به ایفای تعهد ارزی خود اقدام می کنند.

وی تصریح کرد: همچنین تسهیلاتی که در قالب وام به مناطق روستایی و مناطق محروم اختصاص می یابد باید بر اساس نیازسنجی و عادلانه توزیع شود.

کد خبر: ۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha